Saada vihje

BLOGI Supersõidu teinud Verstappen võttis võidu, Ferrari keeras endale jälle käru

Copy
Max Verstappen (vasakul) Charles Leclercist möödumas.
Max Verstappen (vasakul) Charles Leclercist möödumas. Foto: FERENC ISZA/AFP/Scanpix

Vormel 1 sari võistles sel nädalal Ungaris asuval Hungaroringil. Esikoha võttis 10. kohalt startinud Max Verstappen (Red Bull). Tema järel tulid Mercedese sõitjad Lewis Hamilton ja George Russell.

Kvalifikatsioonis võidutsenud Russell jäi pärast starti küll teiselt kohalt alustanud Ferrari sõitja Carlos Sainzi surve alla, kuid suutis selle ära kannatada ning esikohta hoida.

Seejärel õnnestus Russellil natuke vahet kasvatada ning enne teise ringi algust sekkus virtuaalne turvaauto. Põhjus seisnes nimelt selles, et Williamsi mees Alexander Albon sõitis otsa viimast hooaega F1-s sõitvale Sebastian Vettelile (Aston Martin). Kuigi mõlemad mehed said sõitu jätkata, siis rajale jäi parajalt palju tükke, mida rajajulgestajad kokku pidid korjama.

Samal ajal tegid tagapool korralikku tempot Verstappen ja Hamilton, kes alustasid vastavalt kümnendalt ja seitsmendalt kohalt.

Pärast esimesi boksipeatusi hoidis Russell endiselt esikohta ning tema järel tulid kaks Ferrarit. Nende järel oli juba omakorda Verstappen ning tema taga Hamilton.

31. ringil õnnestus Leclercil lõpuks Russellist mööduda ning tundus, et Ferrari tiimi esisõitja oli kulgemas võidu suunas. Olukord muutus drastiliselt 39. ringil, kui Verstappen läks varakult boksi ja kruvis alla keskmise seguga rehvid. Kuna see oli tema jaoks teiseks kasutatud seguks, siis tal põhjust boksi minna rohkem ei olnud.

Ferrari vastas sellega, et järgmisel ringil kruviti Leclercile alla kõva seguga rehvid. See oli paras üllatus, sest kõik, kes seda segu sõidu jooksul kasutanud olid, jäid sellega hätta. Nii läks ka temal.

Verstappen läks temast peagi mööda, kuid tegi siis pirueti ja langes uuesti monacolase taha. Paar ringi hiljem läks Verstappen aga uuesti Ferrari mehest mööda.

Mida sõit edasi, seda enam oli näha, et strateegiliselt oli Ferrari endale korraliku käru keeranud. Selle ilmestuseks tuli 54. ringil Leclerc uuesti boksi ja talle pandi alla pehme seguga rehvid. Kõvade rehvide kestvusega häda ei olnud, aga pidamine jahedates oludes sisuliselt puudus.

Lõpuks suutis Verstappen võtta võidu. Tugeva sõidu lõpu teinud Hamilton tõusis teiseks ja Russell lõpetas kolmandana. Vahepeal esimest kahte kohta hõivanud Ferrari parimaks tulemuseks jäi Sainzi neljas koht. Leclerc piirdus lõpuks üldse kuuenda kohaga.

Enne sõitu:

Britt näitas head minekut kohe esimesel kvalifikatsioonisessioonil, kus jäi alla vaid tiimikaaslasele Lewis Hamiltonile. Teisel sessionil oli Mercedeste hoog veidi nigelam ning esimesed kaks kohta hõivasid Max Verstappen (Red Bull) ja Charles Leclerc (Ferrari).

Viimasel kolmandal sessionil tabasid valitsevat maailmameistrit aga tehnilised viperused, mistõttu sai ta kirja alles paremuselt kümnenda aja. Leclerc oli küll enda ülesannete kõrgusel, kuid sel korral piisas sellest vaid kolmandast kohast.

Teise aja sõitis välja teine Ferrari sõitja Carlos Sainz juunior ning esimese George Russell. «Olen üle mõistuse õnnelik. Täiesti pöörane. Kiire ring oli lihtsalt ovaline. Kui tulin üle finišijoone ja nägin, et platseerusin esimeseks, siis see oli lihtsalt imeline tunne,» otsis 24-aastane britt karjääri esimese ajasõidu võidu järel sõnu.

Russelli jaoks oli tegemist siis järjekordse verstapostiga oma karjääris. F1-sarja esimese poodiumikoha teenis ta aasta tagasi, kui finišeeris pöörasel Belgia GP-l teisena.

Mehe karjääri esimene kiire ring pärineb aga koguni kahe aasta tagusest ajast, kui ta asendas Bahreinis koroonaviirusega nakatunud Hamiltoni ning lõpetas üheksandana.

Tagasi üles