R, 7.10.2022

Ferrari täht kirus, aga tiimijuht õigustas katastroofilist otsust

Christopher Krutto
Ferrari täht kirus, aga tiimijuht õigustas katastroofilist otsust
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Charles Leclerc (paremal) koos Mattia Binottoga.
Charles Leclerc (paremal) koos Mattia Binottoga. Foto: MATT DUNHAM/AP/Scanpix

Ferrari vormelitiimi sõitja Charles Leclerc tunnistas pärast õnnetut Ungari GP-d, et ei mõista tiimi otsust talle kõva rehv alla kruvida.

Leclerc oli tegemas Ungaris korralikku sõitu ning hoidis 39 ringi järel esikohta. Seejärel kutsuti ta tiimi ning vormelile pandi alla kõva seguga rehvid. Juba varem oli sõidu käigus näha, et teistel tiimidel oli nendega raskusi ja seetõttu polnud ka ime, et Leclerci kiirus ühel hetkel kaduma läks. Ta lõpetas sõidu kuuendana.

«Ma arvan, et teise rehvikomplektiga oleks pidanud pikemalt sõitma. Esimene boksipeatus oli õigel ajal ja seal tegime õige otsuse. Aga teise rehvikomplektiga ma ei tea, miks me selle lühema tegime,» tunnistas Leclerc sõidu järel Motorsport.com-ile.

«Ma tegin selgeks, et tahan nii kaua keskmise seguga sõita kui võimalik. Aga me tulime kõvade jaoks varakult boksi,» oli ta silmnähtavalt pettunud. Kuna kõva rehvisegu oli nii kehv, siis juba 54. ringil pandi Leclercile hoopis alla pehmed rehvid.

Ferrari tiimijuht Mattia Binotto samas õigustas meeskonna otsust. «Kui me kõva rhevi panime, siis meie simulatsioon näitas, et tulevad keerulised soojendusringid. See oleks keskmisest segust pidanud 10–11 ringi aeglasem olema, aga pärast seda pidanuks see tagasi tulema ja kiirem olema,» tunnistas ta.

Tema sõnul reageeris Ferrari sellele, et Verstappen 38. ringi lõpus boksi läks. Kuivõrd selleks ajaks oli Leclercil olnud all vaid keskmise seguga rehvid, jäi valik reageerimiseks ainult kõva segu peale. Pehme segu poleks 30 ringi vastu pidanud.

Samas ei tahtnud Binotto tulemust ainult taktika taha panna. Tema sõnul ei käitunud auto Ungari GP-l päris nii, nagu loodeti ja kiirusest jäi üleüldiselt vajaka.

Märksõnad
Tagasi üles