Suurte ootustega läheb velotuurile vastu Eesti koondis, ehkki võidusõidu eel tabas meeskonda 24 tunniks halb üllatus. Koondise liider Martin Laas ei saanud Bora-Hansgrohe profitiimilt tuurile tulekuks pikka aega lõplikku kinnitust. Vahepeal juba öeldi, et ei saagi osaleda, mis aga uuesti ringi pöörati. Klubi esmase keeldumise põhjus peitus asjaolus, et Bora-Hansgrohe sprinterid ravisid kukkumistes saadud haavu ning Laasi võistlusgraafik taheti olude sunnil ümber tõsta.
«Algselt Balti Keti velotuuri variant meeskonnale sobis, siis aga asjaolud muutusid ning tiim hakkas vigastatud meestele asendusi otsima. Lõpuks ikkagi lahenes kõik nii nagu algne soov oli,» sõnas Laas, kes enne Balti velotuuri, juba mõne päeva pärast, stardib Münchenis eliidi Euroopa meistrivõistlustel grupisõidus.
Küll aga liitub Eesti koondisega Laasiga toimunud segaduse tõttu Mihkel Räim, kes oli abipalvet kuuldes valmis Laasi asendama. Nüüd on mõlemad rivis. Valitsev Eesti grupisõidumeister võistleb hetkel Burgos-BH meeskonnaga Norras Arctic Race velotuuril.
Baltikumi kõige kaalukamal mitmepäevasõidul kuuluvad Eesti koondisesse vaid välisklubide mehed: lisaks Laasile ja Räimele Norman Vahtra, Rait Ärm, Siim Kiskonen ning Gleb Karpenko.
Omamoodi üllatust loodab Balti Keti velotuuril pakkuda Team Ampler-Tartu2024. Eesti profitiimi eestvedajad näevad võimalust andeka finišimehe esile kerkimiseks.
«Tahame näha, kuidas Andre Roos finišites hakkama saab, tema tänavune areng on olnud muljetavaldav. Ta on saanud velotuuriks spetsiaalselt valmistuda ning usume, et tal õnnestub potentsiaal avada,» rääkis Team Ampler-Tartu2024 mänedžer Rene Mandri.