Räikköneni kunagine boss rääkis suu puhtaks: Kimi ei jätnud väga head esmamuljet

Karl Mihkel Eller
Copy
Kimi Räikkönen.
Kimi Räikkönen. Foto: Imago/Sven Simon/Scanpix

42-aastane Kimi Räikkönen tõmbas eelmisel hooajal vormelikarjäärile joone alla, kuid sõidab täna kaasa Nascar Cupi võistlusel Ameerika Ühendriikides. Muidugi ei vaibu jututeemad ka Jäämehe tegemistest kuninglikus sarjas. Hiljuti pajatas seikasid tema karjäärist kauane ülemus, Sauberi mänedžer Beat Zehnder. Just väikeses Šveitsi meeskonnas tegi Räikkönen 2001. aastal esimesed F1 stardid.

Zehnder on Sauberi tiimis olnud selle loomisest alates ehk 1990ndate algusest. Nüüd Alfa Romeo nime kandvas meeskonnas töötab Zehnder meenutas F1 taskuhäälingus Beyond The Grid, et Räikkönen oli oma esimestel testidel meeletult kiire, kuid soomlasel olid ka omad puudused.

«Ta ei jätnud väga head esmamuljet,» tunnistas Zehnder, et Räikkönen polnud Sauberi testisõitudel füüsiliselt piisavalt heas vormis. «Aga mida oodata sõitjalt, kes tuli otse vormel-Renault’ sarjast? Katsetel sõitsime 3-4 ringi ja peale seda vajas Kimi natuke hingetõmbeaega.»

Sauberi rooli on aastate jooksul keeranud mitmed talendid, nende seas näiteks Heinz-Harald Frentzen, Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve, Felipe Massa, Robert Kubica ja Charles Leclerc.

Beat Zehnder.
Beat Zehnder. Foto: ZUMAPRESS.com/Scanpix

Zehnderi sõnul pole kahtlustki, kes on meeskonna ajaloo kiireim sõitja. «Kimi. Puhtalt talendi poolest selgelt Kimi,» vastas Zehnder kõhklemata.

Mänedžeri sõnul oli Räikkönenil Sauberiga kindel kolmeaastane leping. Peagi aga selgus, et leping võidakse lõpetada, kui McLaren soovib Räikköneni 2002. aastaks endale.

«Räikkönen teatas, et läheb McLarenisse või loobub,» meenutas Zehnder. Sauber sai Inglismaa meeskonnalt kopsaka hüvitise, mille täpselt summat pole avalikustatud. Saadud raha eest ehitas Sauber tuuletunneli, mis on siiani üks F1-sarja arenenumaid.

Räikkönen lõpetas karjääri samas meeskonnas, kus alustas. Kuigi Sauberist oli saanud Alfa Romeo, siis paljud inimesed olid tiimis endiselt samad. Nende seas ka Zehnder. Muide, huvitav fakt Šveitsi inseneri ja tiimijuhi kohta on, et ta on alates 1993. aastast käinud kõikidel F1 etappidel ehk näinud enam kui 500 Grand Prix starti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles