Eesti ühe edukaima tehnikaspordiala, kiirusautomudelistide selle hooaja tähtsaim suurvõistlus – MM ja EM – tõi meile taas Rahvuste Karika ja kaheksa medalit, neist kolm kuldset.
Eestlased teenisid kolm MM-tiitlit
Poolas toimunud kahekordse tiitlivõistluse kuuest võistlusklassist kujunesid Eestile edukaimaks suurema mootorikubatuuriga klassid. Juba aastaid on meie koondise trumpässaks ülikogenud Tõnu Sepp, kes seekord tegi lausa kuldse duubli.
Klassis -4 piisas talle kolmest lubatud katsest vaid esimesest, et kindlustada ihaldatud kuldmedal. Selle klassi krooniks oli eestlaste kolmikvõit – hõbedaga tuleb koju Tiit Luman ja pronksi sai Arco Aria.
Klassis -5 kihutas Tõnu Sepa juhitud mudel kogu võistluse parima kiiruse 337,287 km/h, seda Pila linna autodroomi suheliselt ebatasasel asfaldil. Samas klassis sai omaaegne autoralli kaardilugeja Raivo Rähni kuuenda koha.
Eestile on alati edu toonud kaks väiksema kubatuuriga klassi. Rain Teder suutis seekord oma alati kiire mudeli hästi jooksma saada ka aasta tähtsaimal jõuproovil, tasuks kuldmedal klassis -1 Eesti meeskonna kapteni, teeneka Lembit Vaheri ees.
Medalid ei jäänud meile tulemata ka klassis -2, kus hõbeda teenis Andre Luman, millele Lembit Vaher lisas omalt poolt pronksi. Ainsana ei jõudnud Eesti koondis poodiumile klassis -3 ja 3b, kus neljanda kohaga lõpetasid Mart Sepp ja Mathias Männikov.
Väga ühtlane esinemine kõigis kuues klassis tagas Eestile Ukraina ja Rootsi ees ka hinnatud Rahvuste Karika.
«Võistkondlik paremus on kogu koondise edukas ühistöö, see võis olla meie kõigi aegade parim tiilivõistlus. Endale tegi rõõmu just klassi-5 esikoht, suutsin edukalt mudelit juhtida kõigil kolmel päeval ja neist igaüks oli parim,» ütles Tõnu Sepp pressiteate vahendusel.
«Meie spordialal on stabiilsus ülioluline. Heameel on Rain Tederi saavutuse üle. Ta oli kulda ka varem väärt ja seekord klappis tal kõik. Ja muidugi Lembit Vaher, kes alati just suurvõistlusteks saab parimad kiirused. Seekord oli see väärt kahte medalit,» tunnustas Sepp koondisekaaslasi.
Punktitabelisse jõudsid koguni 11 riigi sporlased ja taaskord said kiita ukrainlased, kes tegid oma selle hooaja esimese rahvusvahelise stardi ja olid eestlastele kõige tugevamad konkurendid. Eestile kuulus ka Euroopa karikas, kus liidetakse kõikides klassides saavutatud kiirused ja meie edu Rootsi ees oli muljet avaldav.