Jaapani vormel 1 etapist kujunes paras pudru ja kapsad, kuid valemid jooksid viimaks kokku nõnda, et Max Verstappen kindlustas neli võistlust enne hooaja lõppu teise järjestikuse MM-tiitli.
Kas Verstappenile tiitli kindlustanud konkurendi viimaste meetrite karistus oli õiglane?
Suzuka ringrajal peetud mõõduvõtul läks pingeliseks kohe alguses. Märjal rajal jõuti läbida napilt üks ring, kui paari avarii ja tugevnenud vihmasaju tõttu võistlus peatati. Paus venis üle kahe tunni, kuniks sõitjad umbes 40 minutiks veel rajale lubati.
Verstappen läks restardi järel kiiresti oma teed. Hollandlasel tiksus kuklas teadmine, et kui ta teenib lähimast jälitajast Charles Leclercist vähemalt kaheksa silma enam, kindlustab ta MM-tiitli. Selleks pidanuks Ferrari piloot langema teiselt kohalt madalamale.
Esialgu hoidis Leclerc suurima rivaali järel positsiooni kindlalt. Vaikselt hakkasid aga tema rehvid kuluma ning Sergio Perez hiilis talle järjest lähemale. Viimastel ringidel andis Red Bulli roolinud Mehhiko sõitja kõvasti väga survet, ent punanoolest mööda ei pääsenud.
Leclerc ületaski finišijoone teisena. Veidi pärast ruudulippude lehvimist määrati talle aga viiesekundiline karistus, sest ta sõitis viimase ringi lõpuosas ühe kurvi sirgeks. Seega langes Monacost pärit piloot kolmandaks ja «kinkis» tiitli Verstappenile.
«Kas viiesekundiline karistus oli õige või vale? Meie arvates ei saanud Leclerc sellest eelist. Ta oli ees ja jäi ette. Tal oli vahe sees ja vahe jäi samaks. See on vaieldav, aga lepime otsusega,» ütles Ferrari boss Mattia Binotto intervjuus Autosportile, et karistust edasi ei kaevata. «Aga olen vihane ja pettunud.»
Vormelisõprade seas levib samuti erinevaid arvamusi. Eelkõige imestatakse selle üle, et FIA langetas otsuse nõnda kiiresti, sest tavaliselt kipub protsess venima.
Vaata videost (alates 0.48), mille eest Leclerci trahviti:
The pivotal battle ⚔️#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/Ry9KJryxDJ
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022