BLOGI Kataloonia ralli: Ogier ja Rovanperä aitasid Toyota maailmameistriks, Tänak esimesena poodiumilt väljas (7)

Copy

Sel nädalavahetusel toimunud Kataloonia MM-rallil tõusis poodiumi kõrgeimale astmele Sebastien Ogier, kellele järgnesid Thierry Neuville (+16,5) ja Kalle Rovanperä (+34,5). Reedel osal katsetel hübriidita sõitnud Ott Tänak lõpetas neljandana (+44,0).

Ühtlasi sai Hispaanias selgeks, et Hyundail pole võimalik meeskondlikus arvestuses enam Toyotat püüda ning Jaapani autotootja pritsis seeläbi maailmameistrina võidušampust.  

Rally2-klassis kihutanud Georg Linnamäe hoidis viie katse järel kuuendat kohta, ent pudenes siis rehvipurunemise tõttu kõrgest mängust. Lõpuks finišeeris ta 11ndana, kaotades klassivõidu teeninud Teemu Suninenile 3.49,8.

Võtmesündmused:

  • Ott Tänakul tuli avapäeval mitmel katsel läbi ajada hübriidajamita, lisaks kimbutasid eestlast veel generaatoriprobleemid.
  • Pierre-Louis Loubet lõhkus kolmandal katsel rehvi, kaotades kiireimatele ligemale 50 sekundit. Neljandal katsel tabas prantslast järgmine probleem ning katse lõpus tuli tal ülekuumenenud mootorit tulekustutiga kustutada. 
  • Seitsmendal katsel lõhkusid rehvi nii Elfyn Evans, Takamoto Katsuta kui ka Dani Sordo. Kui viimane neist pääses kõigest 18-sekundilise kaotusega, siis Toyota mehed andsid ära ca 40 sekundit.
  • Gus Greensmithi ralli lõppes 11. katsel, kui britt kiires vasakkurvis vastu rajapiiret sõitis ning ratta kaotas. Selle avarii tõttu läks kogu katse ka tühistamisele.
  • 17. katse ehk punktikatse peaproov üllatas mitmeid sõitjaid negatiivses võtmes. Kergelt lahtine äravooluluuk põhjustas rehvipurunemisi nii Craig Breenil, Elfyn Evansil kui ka Kalle Rovanperäl.

Enne võistlust:

Hooaja 12. etapil Kataloonias saavad sõitjad suures plaanis nautida lihtsalt sõitmist. Uus-Meremaal kindlustas 22-aastane Kalle Rovanperä MM-tiitli ning ka meeskondlikus arvestuses peaks Toyota edu olema üsna kindel.

Samas tulevad Hyundai mehed Katalooniasse suurte lootustega. Hyundai i20 N Rally1 on tänavu asfaltteedel näidanud head kiirust ning seetõttu on meeskonna piloodid võistluse suhtes lootusrikkad.

«Ma pole täisvõistlust [Kataloonias] kaua teinud. Saab olema huvitav näha, kuidas meil läheb – see saab Ieperist väga erinev olema,» rääkis Tänak WRC-sarja ametlikule kodulehele.

«Pidamine on Hispaanias kõrgem, sel nädalal on see puhas asfaldi võistlus. Sellele võistlusele tuleb tulla heas tasakaalus autoga. See saab olema mõnus puhas asfaldi võistlus,» jätkas 2019. aasta maailmameister.

Ajakava

Neljapäev

10.01 Testikatse (Coll de la Teixeta)

Reede

9.33 SS1 Els Omells - Maldà 1 11,05 km

10.33 SS2 Serra de la Llena 1 11,79 km

11.26 SS3 Les Garrigues Altes 1 22,64 km

12.26 SS4 Riba-roja 1 13,98 km

HOOLDUSPAUS

16.09 SS5 Els Omells - Maldà 2 11,05 km

17.09 SS6 Serra de la Llena 2 11,79 km

18.02 SS7 Les Garrigues Altes 2 22,64 km

19.02 SS8 Riba-roja 2 13,98 km

Laupäev

9.44 SS9 Savallà 1 13,93 km

10.37 SS10 Querol - Les Pobles 1 20,19 km

11.38 SS11 El Montmell 1 24,18 km

HOOLDUSPAUS

15.14 SS12 Savallà 2 13,93 km

16.07 SS13 Querol - Les Pobles 2 20,19 km

17.08 SS14 El Montmell 2 24,18 km

19.40 SS15 Salou 2,15 km

Pühapäev

8.00 SS16 Pratdip 1 12,15 km

9.08 SS17 Riudecanyes 1 15,90 km

HOOLDUSPAUS

11.29 SS18 Pratdip 2 12,15 km

13.18 SS19 Riudecanyes 2 (punktikatse)

Tagasi üles