Tänaku valguses: Hyundai käigud viitavad üha enam WRC-st lahkumisele

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
2014. aastal WRC-sarjaga liitunud Hyundai teekond võib varsti lõppeda.
2014. aastal WRC-sarjaga liitunud Hyundai teekond võib varsti lõppeda. Foto: Pau Barrena/AFP/Scanpic

Ott Tänaku lahkumine on vaid üks mitmest märgist, mis näitab, et Hyundai tiimil ei pruugi MM-sarjas enam pikka pidu olla.

Tuntud mootorispordiportaal AutoHebdo avaldas paar päeva tagasi loo, milles vihjati Hyundai rallitiimi kriisile. Tõsi, paar hooaega tehakse veel MM-sarjas ilmselt kaasa – leping kehtib 2024. aastani –, ent seejärel... Viimase aja käigud viitavad WRC-st lahkumisele.

Artikli ajendiks oli, et Hyundai viskas üle parda ühe suurema potentsiaaliga sõitja, alles hiljuti 21. sünnipäeva tähistanud Oliver Solbergi. Põhjenduseks öeldi, et järgmisel hooajal soovitakse panustada vaid kogenud sõitjatele. Pole just eriti tulevikku vaatav otsus.

Nüüd lasti minema Tänak – tõenäoliselt Kalle Rovanperä kõrval või järel paremuselt teine sõitja. Justnimelt lasti minema, sest olgu mustvalgelt lahkumise põhjus mis tahes, siis tööd ei tehtud piisavalt hästi. Seda näitavad tulemused – Toyota oli hooaja lõikes selgelt tugevam.

Hyundai masina puuduste taga on veel suurem niidistik. Tänavu kasutusele võetud hübriidauto arendusega jäädi konkurentidest selgelt maha. Otsusega, kas üldse uut ajastut alustada, viivitati. Lõpuks toimus võidujooks ajaga, kompenseerimine.

Olukorda ei teinud lihtsamaks tõik, et senini pole leitud püsivat asendust mullu detsembris lahkunud tiimipealikule Andrea Adamole. Siiani on kohusetäitjana ametis Julien Moncet. 

Miks Adamo üldse lahkus? Ehk tiimi ambitsioonide ja tulevikuvisiooni puudulikkuse tõttu? Vastust teavad vaid asjaosalised. 

Fakt on aga see, et millegipärast pole Hyundai uut võistkonna bossi leidnud. Juttu on aga olnud paljudest. Näiteks: F1 taustaga Éric Boullierist, endisest FIA rallidirektorist ja Citroëni pealikust Yves Mattonist ning viimati insener-geeniusest Christian Loriaux'st. 

Keegi pole aga konksu otsa jäänud. Põhjus võibki olla suuresti selles, et Hyundai pakib lähiajal rallikodinad kokku. Kes tahaks suurema tulevikuta tiimi juhtida?

Kuulduste kohaselt pole Hyundai ninamehed suured hübriidi fännid. Tulevik näikse olevat täiselektrilistel ning vesiniktehnoloogia lahendustel. WRC-s lähiajal tõenäoliselt selleni ei jõuta. Nõnda polegi Lõuna-Korea suurfirmal eriti raske lihtsalt minema jalutada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles