Saada vihje

Rallieksperdi hinnang Tänaku Hyundai-lõppakordile: korralik punkt tormisele perioodile (2)

Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja Jaapani ralli poodiumi teisel astmel.
Ott Tänak ja Martin Järveoja Jaapani ralli poodiumi teisel astmel. Foto: Hyundai Motorsport

Nagu tavaks saanud, hindavad tunnustatud ralliportaali DirtFish ajakirjanikud pärast iga WRC-etappi sõitjaid nende esituste põhjal. Jaapani ralli eest sai enim kiita poodiumi alumise astme hõivanud Takamoto Katsuta, kes teenis Colin Clarkilt maksimumpunktid. Kuid jaapanlane polnud ainus, kes 10 silma nägi.

Sama kõrgelt hinnati ka Dani Sordo tegutsemist, kel õnnestus läbida küll pelgalt üks täispikk katse, kuid kes oma tegutsemisega päästis autoralli MM-sarja potentsiaalsest ökoloogilisest katastroofist. 

«Kui Sordo peatanuks oma auto 50 meetrit enne või pärast, olnuks vägagi võimalik, et sealsed leegid võinuks edasi kanduda ja kogu tulekahju olnuks nähtav ka kaugelt kosmosest,» põhjendab Clark.

«Siinne maastik on väga kuiv ning tegelikult on hirmuäratav mõelda, kui kiiresti võinuks asi käest minna, kui Sordo poleks peatunud ühest vähestest kurvidest, mille kohal polnud ühtegi puud. Võib-olla oli see mõistagi pelgalt õnn, et ta sealt peatus, kuid see polegi oluline. Minule meeldib uskuda, et sina, Dani, päästsid poole Aichi prefekti loodusest.»

Katsuta maksimumhinnet põhjendas Clark sellega, et kui Toyota aastaid tagasi noore sõitja programmi arendas, naernuks inimesed nad välja, kui keegi julgenuks väita, et järgmine kord, mil WRC-sari Jaapanisse kiikab, on nende sõitja poodiumil. Aga Katsuta tõestas, et see on võimalik!

Ott Tänaku Hyundai-luigelaulu hindas Clark see-eest 7 punkti vääriliselt. 

«Tänak oli kaugel oma parimate päevade tasemest, kuid poodiumikoht oma Hyundai-lõppakordil, kindlustades tiimile sealjuures veel kaksikvõidu, on siiski korralik viis sellele oma karjääri tormilisele perioodile punkt panna.

Taaskord tabasid teda ka tehnilised probleemid: esmalt diferentsiaalidega ning seejärel, justkui ennustatavalt, hübriidajamiga.

Aga need probleemid ei varjuta tõsiasja, et tegelikult ei õnnestunudki Tänakul kordagi seda autot asfaldil tööle saada ning kõik tulemused, mis ta kõval kattel sõitis, olid raske töö vili. 

Meenutagem, et mitte väga kaua aega tagasi oli Tänak sellel pinnasel peaaegu puutumatu, kuid Hyundaiga see nii polnud,» kirjutas Clark.

Colin Clarki hinded:

Toyota sõitjad

Kalle Rovanperä (12. koht) 5/10

Elfyn Evans (5. koht) 7/10

Sebastien Ogier (4. koht) 8/10

Takamoto Katsuta (3. koht) 10/10

Hyundai sõitjad

Ott Tänak (2. koht) 7/10

Thierry Neuville (1. koht) 9/10

Dani Sordo (katkestas) 10/10

M-Spordi sõitjad

Craig Breen (24. koht) 1/10

Gus Greensmith (6. koht) 3/10

Tagasi üles