Fordi otsus rallitiimi plaane sassi ei löö (1)

Copy
Gus Greensmith Ford Fiesta WRC-auto roolis 2021. aastal Kataloonia MM-rallil.
Gus Greensmith Ford Fiesta WRC-auto roolis 2021. aastal Kataloonia MM-rallil. Foto: Martincich Lorenzo/M-Sport

Autotootja Ford on viimasel ajal teatanud mitme populaarse mudeli tootmise lõpetamisest. Nende seas on ka rallimaailmas populaarne Fiesta. Kui algselt läksid liikuma kuulujutud, et see võib valusalt tabada Fordi autosid kasutavat M-Sporti, siis nüüd lükkas meeskond kõlakad ümber.

M-Sport teatas, et nad on Fiesta kadumiseks juba mõnda aega ette valmistanud. Selle tarbeks on nad Fordilt soetanud piisava varu kereraame, et pakkuda järgmistel aastatel Fiesta ralliautosid kõigile soovijatele.

Lisaks kinnitas M-Sport, et kõik Ford Fiesta mudelil baseeruvad ralliautod saavad järgmise aasta jooksul olulisi täiendusi ja uuendusi. Fiesta moodustab M-Spordi pakutavatest ralliautodest üle 80 protsendi. Vaid tänavu ilmavalgust näinud Rally1-auto baseerub Puma mudelil, kuid kogu ülejäänud masinapark on ülesehitatud Fiestale.

Esimene Ford Fiesta ralliauto nägi ilmavalgust 2005. aastal, kui radadele ilmus Ford Fiesta ST N-rühma võistlusmasin. Erinevate võistlusklasside lõikes on Ford Fiestad teeninud üle 2000 rallivõidu.

«Fiesta on M-Spordi äritegevuse põhiosa ja on viimase kahe aastakümne jooksul olnud suuresti ettevõtte edu taga. Tänu meie pikale ja põhjalikule koostööle Fordiga alustamise ettevalmistusi Fiesta tootmise lõpetamiseks juba varakult.

Tahaksin kõigile klientidele kinnitada, et ehitame Fiesta ralliautosid veel aastaid nii Ühendkuningriigis kui ka Poolas asuvates tehastes,» ütles M-Spordi omanik Malcolm Wilson pressiteate vahendusel.

Ford on otsustanud aegamisi lõpetada sisepõlemismootoritega autode tootmise ning 47 aastat tootmisliinil olnud Fiesta kadumine tähistab ühe ajastu lõppu. Nüüd jätkab Ford sisepõlemismootoritega autode tootmist vaid USA turule. Fiesta koha võtab üle täiselektriline Ford Puma. Tänavu lõpetas Ford ka legendaarse Mondeo tootmise.

Tagasi üles