Tänavu poole kohaga autoralli MM-sarjas osalenud Sebastien Ogier tunnistas, et kui ta võidelnuks tiitli nimel, saanuks ta eriti vihaseks.
Ogier andis WRC rehvitootjale hävitava hinnangu, vastaspool ei võta kriitikat kuuldagi
Kaheksakordne maailmameister viitab WRC rehvitootja Pirelli puudustele. Ogier on varasemaltki teemal sõna võtnud, pühapäeval lõppenud Jaapani ralli ajal tuli ta taas lagedale terava kriitikaga.
«Tavaline lugu. Võib-olla ühel päeval hakkame rääkima, kui s***a tööd Pirelli teeb. Äkki kunagi midagi muutub. Nende praegune tegevus on täielik nali. Loterii,» põrutas Ogier hooaja viimase etapi ajal otseülekandes.
Prantslase pahameel tulenes kahest rehvipurunemisest, mis kukutasid ta Jaapani esikoha heitlusest. Ogier küll vabandas hiljem inetu kõnepruugi eest, ent jäi oma sõnade taha.
«Vahel kasutan emotsionaalses olukorras sobimatuid sõnu, pean selle eest vabandust paluma. Aga probleem on tõesti olemas, see on lubamatu,» lisas ta.
Eelkõige on rehvimured välja löönud asfaldil, ent pilvitu pole taevas ka kruusateedel. Ogier ei pea silmas ekstreemseid olusid, nagu näiteks Keenias, vaid harilikke võistlusi.
#WRC | Caso Ogier: ecco la foto che spiega cosa è successo#RallyJapanhttps://t.co/qGw1bF8yDJ
— Motorsport.com Italia (@Motorsport_IT) November 15, 2022
«Kõik tiimid näevad kõvasti vaeva, et MM-sarjas võimalikult hästi esineda. Kahju, et peame tegema koostööd kellegagi, kes pole piisavalt tasemel,» nõelas Ogier taas Pirellit.
«Olen kuulnud – ma pole kindlasti ainus, kes seda jälgib –, et pooleteist aastaga on olnud rohkem rehvipurunemisi kui eelmise tootjaga [Micheliniga] kümne aasta jooksul kokku. Kuidas seda seletada?»
Tema arvates ei tohiks MM-sarjas sõltuda nii palju õnnest. «Sel alal ei tohi lotot mängida. Õnneks ei võidelnud ma tänavu tiitli eest, aga võib kokku lüüa, kui palju [Pirelli tõttu] ma kaotasin. Olemata ülbe, usun, et oleksin lõpetanud kõigil etappidel poodiumil ja noppinud paar esikohta,» märkis Ogier, kes võitis kuuest rallist ühe ning oli kahel korral teine. Kirja läksid veel kaks neljandat ja 51. koht.
2021. aastal Michelinilt teatepulga üle võtnud Pirelli juhid on aga oma tööga rahul. «Jaapani ralli toimus tavapäratutes oludes: kõrgetel temperatuuridel ja üldiselt kuival. See võttis hästi kokku meie hooaja: suutsime nii asfaldil kui ka kruusal tagada järjepidevalt töö- ja löögikindluse, madala kulumise ja jõudluse,» ütles autoralli osa eest vastutav Terenzio Testoni portaalile Autosport.
«Võin julgelt öelda, et jäime selle aastaga rahule. Saime hakkama uute hübriidautode pakutavate väljakutsetega. Oleme pidevalt jätkanud uute lahenduste leidmistega, õpime iga ralliga. Nüüd on juba aeg keskenduda uuele hooajale.»