Saada vihje

AMETLIK Ralli MM-sari kinnitas uue hooaja kalendri, Rally Estonia sõidetakse juulikuu keskel (2)

Copy
Rally Estonia kuulus tänavu MM-kalendrisse kolmandat korda.
Rally Estonia kuulus tänavu MM-kalendrisse kolmandat korda. Foto: Sander Ilvest
  • WRC-sarja kuulub 13 etappi
  • Rally Estonia soovib WRCga pikaajalist lepingut
  • Eestis minnakse üle uuele piletisüsteemile, traditsiooniline käepael kaob ajalukku

WRC-sari kinnitas 2023. aasta hooaja kalendri, kuhu kuulub 13 etappi. Kaheksas etapp sõidetakse 20.-23. juulini Lõuna-Eesti teedel, kus toimub Rally Estonia.

Täna kinnitas Rahvusvahelise autoliidu (FIA) mootorispordi nõukogu 2023. aasta ralli MM kalendri. Juba neljandat aastat järjest korraldatakse Eestis autoralli MM-etapp ning Rally Estonia 2023 sõidetakse Tartus ning Tartu, Otepää, Elva, Kanepi, Kambja, Peipsiääre ja Mustvee valla teedel 20.-23. juulini.

2023. aasta MM-sarja kalender

Monte-Carlo: 19.–22. jaanuar

Rootsi: 9.–12. veebruar

Mehhiko: 16.–19. märts

Horvaatia: 20.–23. aprill

Portugal: 11.–14. mai

Itaalia: 1.–4. juuni

Keenia: 22.–25. juuni

Eesti: 20.–23. juuli

Soome: 3.–6. august

Kreeka: 7.–10. september

Tšiili: 28. september – 1. oktoober

Kesk-Euroopa (Austria, Tšehhi, Saksamaa): 26.–29. oktoober

Jaapan: 16.–19. november

Kalendri peamised täiendused on pärast koroona-aastaid taas Põhja- ja Lõuna-Ameerikasse naasmine ning uus kolme riigi kontseptsioonil korraldatav ralli Kesk-Euroopas. 

Austria, Tšehhi ja Saksamaa võõrustavad 26.-29. oktoobril Kesk-Euroopa asfaldirallit, mille keskus asub Kagu-Saksamaal Passaus. Esimest korda pärast koroonapandeemiat naasevad kalendrisse Mehhiko ja Tšiili.

«Olime täiesti kindlad, et WRC kalender tuleb viia tagasi aega, kus see oli enne koroonat, kus palju rallisid toimus väljaspool Euroopat,» ütles WRC Promoteri esindaja Simon Larkin pressiteates. Tema sõnul on kalendris piiratud arv kohti, kuid soovijaid oli oluliselt rohkem.

Rally Estonia soovib WRCga kolmeaastast lepingut 

Kui kahel viimasel aastal on Eesti MM-ralli olnud hooaja seitsmes etapp, siis tuleval aastal sõidetakse Lõuna-Eesti kiiretel ja käänulistel kruusateedel MM-hooaja kaheksas osavõistlus. Rally Estonia eel peatub WRC-karussell Keenias ja Eesti järel suunduvad MM-sarja võistlejad ning meeskonnad üle lahe Soome. Juuli eelviimasel nädalavahetusel toimuv võistlus tähendab seda, et rallifännid nii Eestist kui mujalt saavad taaskord nautida suurepärast Eestimaa suve ja loodust ning loomulikult adrenaliinirohket Rally Estoniat.

Neljandat aastat järjest võõrustab WRC Rally Estoniat Tartus asuv Eesti Rahva Muuseum, kus lisaks võistluskeskusele saab olema ka hooldusala. Stardi- ja finišipoodium liikus tänavu tagasi Tartu Raekoja platsile ning rõõmustab rallisõpru seal ka tuleva aasta juulis.

«Oleme rõõmsad, et Rally Estonia traditsioon jätkub ka järgmisel aastal ning oleme väga tänulikud panuse ja toetuse eest nii Eesti riigile, kohalikele omavalitsustele, kõikidele erasektori toetajatele kui loomulikult rallifännidele. Kindlasti ka suured tänusõnad suurepärase koostöö ja usalduse eest WRC Promootorile ja FIA-le,» ütles Rally Estonia direktor Urmo Aava pressiteates.

Rally Estonia näol on tegemist suure kogupereüritusega, mis toob aastas ligikaudu 10 miljonit eurot majanduslikku mõju ja jõuab WRC All LIVE vahendusel rohkem kui 800 miljoni silmapaarini üle maailma. Aava kinnitas, et WRC-sarjaga loodetakse sõlmida pikaajaline leping.

«WRC Promootor soovib Eestiga koostööd jätkata ka tulevikus ja on Rally Estoniale teinud pakkumise kuni aastani 2026. Tänu ülemaailmsele olukorrale on seis keeruline, kuid kui kõik õnnestub, siis soovime 2023 kevadel järgmise kolme aasta lepingu allkirjastada,» ütles Aava.

Korraldajad on tänavu astunud sammu edasi veelgi jätkusuutlikuma tuleviku suunal ning loobunud füüsilistest käepaeltest, tuues esmakordselt müüki digipiletid. «Usume, et lisaks keskkonnasõbralikumale lahendusele muudab see uuendus piletite ostmise ja ralli külastamise kõikide rallifännide jaoks oluliselt lihtsamaks ja mugavamaks,» sõnas Rally Estonia turundusjuht Camilla Themas.

Tagasi üles