Toyota teeb mullu põrunud Evansiga ekstratööd

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Elfyn Evans.
Elfyn Evans. Foto: IMAGO/Nikos Katikis/Scanpix

Eelneval kahel hooajal tõsiselt autoralli MM-tiitli eest võidelnud Elfyn Evansi lõppenud aasta läks aia taha. Miks nii ja kuidas edasi?

Kolmandat hooaega Toyotaga kihutanud waleslane ei võitnud tänavu ühtegi etappi. Tõsi, ta oli neljandal korral teine, ent kokkuvõttes andis see kõigest neljanda koha. 255 punktiga tšempioniks kroonitud tiimikaaslasele Kalle Rovanperäle kaotas Evans 121 silmaga.

Intervjuus DirtFishile tunnistas ta, et raskusi valmistas uue hübriidautoga sina peale saamine. «Eelmiste masinatega sai veidi erineva stiili puhul diferentsiaaliga mängida. Keskdiferentsiaali seadistamisega oli väga lihtne asja parandada,» selgitas Evans.

«Nüüd oli vaid üks alus, ei mingit keskdiferentsiaali. Sama seis nii kruusal kui ka asfaldil. Rõõmu pakkuvat seadistust oli palju keerulisem leida.»

Tegelikult sai Evans kruusal enam-vähem hästi hakkama. Mured tekkisid asfaldil. Eriti keeruliselt kulges Kataloonia etapp, kus ta oli kaheksas, jäädes võitnud tiimikaaslasele Sebastien Ogier'le alla ligi kaks minutit.

«Hispaanias oli raske,» tunnistas Evans. «Pärast seda pidi midagi muutuma.»

Ja muutuski. Kolm nädalat hiljem Jaapanis võitles ta esikoha eest. Lõpuks langetas rehvipurunemine Evansi viiendaks. 

«Leidsin enda jaoks sobivama lähenemise. Pidime teatud kohtades tegema kompromisse ja töö käigus õppima, aga saime enam-vähem pihta,» märkis oma sõidustiili muutnud Evans.

Igal juhul andis see talle tulevaks, neljandaks Toyota aastaks kõvasti indu. Tiim toetab üht oma kahest põhisõitjast parimal võimalikul moel.

«Ükski viis pole laualt maas. Meie ei ütle talle, et «me ei saa sinu jaoks midagi teha, Ogier on kiire, ole sina ka.» Samas ei ütle ka tema meile, et «muutke kõike, sest ma ei saa selle autoga sõita,»» arutles Toyota tehniline direktor Tom Fowler.

«Kohtume kuskil keskel, et kätte saada parim tulemus. Piiranguid seavad vaid määrused, homologeerimisega seotud reeglid. Juba töötame mõne Elfyni-spetsiiifilise nüansi kallal. See on meie jaoks täiesti okei.»

Fowler lisas: «Elfyn, tema insener, meie juhtivinsener ja andmeanalüütikud töötavad omavahel palju rohkem kui tavaliselt.»

Uus MM-hooaeg saab hoo sisse 19. jaanuaril Monte Carlos.

Tagasi üles