Rovanperät edestanud eestlane: jalg ikka all värises

Karl Mihkel Eller
Copy
Kalle Rovanperä tänavu Jaapani rallil.
Kalle Rovanperä tänavu Jaapani rallil. Foto: Toyota/McKlein

Viis aasta tagasi korraldas Hyundai rallimeeskond konkursi, et leida uus tulevikutegija. Kaheksa finalisti hulka pääsesid teiste seas Kalle Rovanperä ja Karl Kruuda. Kuigi eestlane oli hilisemast maailmameistrist natuke kiirem, siis Hyundai sõitjaks ei saanud neist kumbki. Millised on noorsõitjate võimalused tänapäeval MM-sarjas karjääri teha?

2017. aasta varasügis. Lõuna-Prantsusmaal Toulouse’i lähistel Püreneede mäestikus käivitati Hyundai i20 R5-auto (tänase nimega Rally2-auto), mille rooli istusid kahel päeval tulevased tippsõitjad. Nende võimed pandi proovile kruusal ja asfaldil, kuid lisaks kiirusele jälgiti nende suhtlemist meeskonnaga, auto seadistusoskusi ning üldist töödistsipliini.

Hyundai esialgsesse valikusse kuulus ligi 20 sõitjat, kuid finaali pääses neist kaheksa. Aasta pärast juunioride maailmameistriks tulnud rootslane Emil Bergkvist, terve senise karjääri M-Sport Fordis sõitnud britt Gus Greensmith, järgmise aasta Ott Tänaku tiimikaaslane, prantslane Pierre-Louis Loubet, hispaanlane Pepe Lopez, nüüdseks rallikarjääri lõpetanud sakslane René Mandel, WRC2-klassi etapivõitja Karl Kruuda ja soomlane Jari Huttunen, kes ka Hyundai konkursi võitis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles