FIA rallidirektor: hübriidimehed jäid hooajaga 20 aastat vanemaks

Copy
Andrew Wheatley (vasakul) Rally Estonial.
Andrew Wheatley (vasakul) Rally Estonial. Foto: IMAGO/Nikos Katikis/Scanpix

Autoralli MM-sarjas jäi seljataha esimene hübriidautode aasta. Rahvusvahelise autoliidu (FIA) rallidirektor Andrew Wheatley ei salga murekohti, ent jäi suures plaanis hooajaga rahule.

«Esimene aasta on uue tehnoloogia jaoks alati raske. Vahetasime šassiid, kütust, lisasime hübriidmootori, uuendasime auto kontseptsiooni, üleminekut ja aerodünaamikat. Aga nii mõnelgi rallil käis heitlus sekundi sees. Usun, et on põhjust rahuloluks,» ütles Wheatley intervjuus Autosportile.

Ta lisas: «Ilmselt kõik nõustuvad, et uued autod olid ka väga turvalised. Nägime sel aastal mitut suurt avariid.»

Wheatley tõi ka välja, et vaatamata esialgsete hirmudele, pole uued hübriidmasinad vaatamata lisaraskusele eelmisest generatsioonist aeglasemad. «Esimese viie ralliga saime kolm erinevat võitjat. Väga tihe võitlus on positiivne,» märkis ta.

Samas oli elektrimootoriga ka parajalt probleeme. Näiteks tuli Ott Tänakul katkestada aasta teine, Rootsi ralli, sest hübriidsüsteem näitas teadmata põhjusel punast tuld. Hiljem pidid nii tema kui ka mitmed teised kiiruskatsetel läbi ajama lisajõuta.

«Jah, tuli tegeleda paljude väljakutsetega. [Hübriidi eest vastutava] Compact Dynamicsi kutid jäid hooajaga 20 aastat vanemaks. Aga kokkuvõttes hindavad sõitjad saadavat kasu,» tõdes Wheatley.

Rallidirektori sõnutsi mõeldakse üha enam sellele, kuidas saaks veel rohkem elektrijõudu ära kasutada. Praegu läks peamine rõhk vaid ülesõitudele, ent abiks seegi.

«Astusime märkimisväärse sammu edasi heitgaaside vähendamise osas. Nüüd ütlevad mitmed teised autospordisarjad, et kui WRC sai sellega hakkama, saame ka meie,» arutles Wheatley.

Praegused regulatsioonid kehtivad veel kaks hooaega. FIA teeb koostööd tiimidega, et leida osapooltele uusi sobivaid lahendusi. Üks hübriidajastu sihte on MM-sarja meelitada rohkem võistkondi.

Tagasi üles