Saada vihje

Eesti ekipaaž põrkas Dakaril kokku mootorrattaga: suurt pidurdada ei jõudnud, sõitsime külje pealt otsa

Copy
Urvo Männama ja Risto Lepiku stiilinäide Dakari rallil.
Urvo Männama ja Risto Lepiku stiilinäide Dakari rallil. Foto: Martin Macik

Dakar kõrberalli on jõudmas poole peale ja maailma üks raskemaid mootorispordisündmusi hakkab näitama oma tõelist nägu. Enne esmaspäevast puhkepäeva keeratakse veel vinti hooga peale.

Kuues päev oli Dakari pikim: kokku läbiti üle 900 kilomeetri ja katset oli sellest 358 kilomeetrit. Kuna reedeks planeeritud laagripaik oli vihmade tõttu üle ujutatud, teevad korraldajad muutusi ning autod alustavad laupäeval esimest maratonkatset, kus sõitjad ööbivad telkides.

Pikk ja väsitav päev pakkus Rally Raid Estonia meeskondadele erinevaid emotsioone. Autode klassis T1 võistlevad Urvo Männama ja Risto Lepik (Toyota Hilux) kihutasid läbi liivadüünide taas stabiilselt ja hea hooga, lõpetades katse 25. kohal. Päris katse lõpus elasid nad üle aga ehmatava hetke, kui põrkasid kokku mootorratturiga. Õnneks pääsesid kõik osapooled vaid ehmatusega ja eestlased käitusid täpselt nii, nagu Dakaril sellises olukorras käituma peab.

«Kokku keris meil siis täna 960 kilomeetrit, katse ise oli mõnus ja kiire, liivane ja palju düüne. Kive ei olnud ja päris nauditav sõita. Nägime erinevaid katkestamisi, ka esiotsa meeste hulgas, kes olid düünides liiga suure hooga lennanud. Meie võtame rahulikumalt,» alustas Männama pressiteenistuse vahendusel päeva kokku võtmist.

«Küll aga juhtus meil situatsioon katse lõpu osas, kus ühest düüni orust üles minnes ristusid meie teed ühe tsiklimehega. Me nägime teda piiratud vaate tõttu viimasel hetkel ja tema ilmselt meid ka ei näinud ja keeras risti meile ette. Suurt pidurdada ei jõudnud, sõitsime talle külje pealt otsa.

Jäime kohe seisma, tulime autost välja, et kontrollida, kuidas mehe olukord on. Õnneks hakkas ta ennast liigutama, ütles, et on korras ja siis tuli see klassikaline küsimus, et kas mu tsikkel on korras. Aitasime ta püsti ja ta sai ka edasi liikuma. Pärast finišis saime uuesti kokku, surusime kätt ja oleme sõbrad edasi,» rääkis Männama.

Seitsmendaks ja kaheksandaks päevaks tegid korraldajad autode klassides muudatusi, mis tähendab esimest maratonkatset, tõsi pisikese erinevusega ja ööd telkides.

«Laupäeval on tsiklimeestel vaba päev. Meil mitte. Stardime Riyhadi laagrist, ülesõit pea 200 kilomeetrit, siis katse on kokku 333 kilomeetrit. Peale katse lõppu ca 100 km ja siis on Dakaril esimest korda nn remote service, kus poistel on aega kaks tundi aega. Sealt edasi sõidame 240 km kaugusele Al Duwadimi laagrikohta, kuhu laagrit pehme pinnase tõttu üles panna ei saa, ööbime seal telkides. Pühapäeval sõidame seal ühe katse ja siis tagasi siia, Riyhadi, kus veedame esmaspäevase puhkepäeva,» selgitas Männama järgmiste päevade plaani.

Üldarvestuses leiab Männama ja Lepiku 34. kohalt, kaotust ralli liidritele Nasser Al-Attiyah’ile ja Mathieu Baumelile on 8:48.11.

Männama - Lepiku videokokkuvõte:

Toomas Triisa ja Mart Meeru (Can-Am Maverick X3) jätkasid reedel oma sinilinnu ehk esikümne koha püüdmist. Seekord tulemuseks 11. positsioon, vahe 10. kohaga 10 sekundit.

«Iga päevaga õpime, väga hea päev oli, kõige parem, 11 koht. Meie unistus on TOP 10 ja puudu jäi vaid 10 sekundit,» ütles Meeru päeva lõpus.

«Tegelikult oli hea päev, terve päev düünides. Kui eile sõitsime terve päeva ühe mehega koos, siis täna püüdsime ta kohe kinni ja sõitsime 100 km temaga koos, vedas meil jälle hoo üles. Siis aga jäi ta maha ja võtsime järjest kiiremaid ette ja viimased 60 km tulime üksi. Saab rahul olla,» lisas Triisa.

Üldarvestuses on Toomas Triisa ja Mart Meeru 13. kohal, klassi liidrid on Brasiilia sõitjad Rodrigo Luppi De Oliveria ja Maykel Justo, kes edestavad eestlasi 2:58.9-ga.

Triisa – Meeru videokokkuvõte:

Laupäeval on autodel ilmaoludest tingitud esimene maratonkatse koos remote service’ga ja telkides ööbimine. Kilomeetreid kokku 861, katset sellest 333 kilomeetrit.

Tagasi üles