Peale puhkepäeva jätkus Dakari maratonralli üheksanda katsega, mis viis karavani Saudi-Araabias Riyadh’ist Haradh’i. Päeva pikkuseks oli 687 kilomeetrit, millest katse moodustas 358 kilomeetrit. Rally Raid Estonia meeskondade jaoks oli tegu põneva päevaga, juhtus palju ja Toomas Triisa ning Mart Meeru (Can-Am Maverick X3) kerkisid T4 klassis 10. kohale.
Eestlased tõusid Dakari rallil esikümnesse
Urvo Männama ja Risto Lepik (Toyota Hilux) said katsel 31. koha, kaotades katse võitnud Sebastien Loebile ja Fabian Lurquinile pisut üle 40 minuti. Katse juhtus palju, muuhulgas abistasid nad samuti Toyotaga sõitvaid Henk Lategani ja Brett Cummingsit, kes olid sellel hetkel üldarvestuse teisel kohal.
«Päev hakkas hästi, saime korralikult minema ja siis nägime seismas Lategani. Yazeed Al-Rajhi seisis ka seal ja nad pidasid meid ka kinni. Küsisid, kas meil on nn pimedaid, mida voolikutele vahele panna. Meil oli ja nende otsimise ja kõige peale aega seal kulus aga see on mängu osa. Sealt edasi saime ühe kiire konkurendiga 60 kilomeetrit koos lasta, oli hea kiire sõit.
Siis oli üks segane koht, kus jälgede järgi oli näha, kuidas kõik olid ekselnud. Otsisime seal mõnda aega, et kontrollpunkt üles leida. Saime liikuma ja üle ühe nuki tulles kukkusime parema poolega kahe kivi otsa ja sinna läks kaks rehvi. See tähendas, et tulime 230 kilomeetrit kikivarvukil, sest varurehve enam polnud. Lõpuks oli õnneks liivasem, seal saime taas hoo üles. Kuna katse oli kiire, siis koht jah, nii hea polnud aga ajavahed olid väikesed,» võttis Urvo Männama katse kokku.
Üldarvestuses on Männama ja Lepiku koht 26, kaotust ralli liidritele Nasser Al-Attiyah’ile ja Mathieu Baumelile on 10 t 11 min 41 sek ja uustulnukate arvestuses on nad kolmandad.
Urvo Männama ja Risto Lepiku üheksanda katse kokkuvõte
Toomas Triisal ja Mart Meerul juhtus katsel vähem aga ka neil õnnestus kivisema koha peal üks rehv lõhkuda. Katselt T4 klassis 14. koht, katselt kaotust 16.20 ja üldarvestuses tõusid nad 10. kohale.
«Kuna eelmisel katsel jäime kinni, siis startisime täna tagantpoolt. Katse õnnestus päris hästi, saime alguses düünides mõned veokad kätte. Siis oli üks navigeerimise mõttes keeruline koht, kus paljud ekslesid. Mart tõi meid seal super hästi ja kiiresti läbi. Hea tunne oli ja siis korraks kuulsime, kuidas üks kivi kolinal auto alt läbi käis ja lootsime, et äkki rehv ei läinud. Paraku mitte, nii et ühe rehvi saime ikka katki. Üldiselt aga hea päev ja nüüd on ees ootamas üks päris raske päev, kus katse ise on küll lühike aga keeruline,» rääkis Toomas Triisa peale katset.
T4 klassis on nende positsioon 10. Liidrid on nende klassis Rokas Baciuska ja Oriol Vidal Montijano, kellele eestlased kaotavad 3 t 50 m 59 sek
Toomas Triisa ja Mart Meeru üheksanda katse kokkuvõte
Kolmapäeval siseneb Dakar Rub al Khali kõrbe, mis araabia keelest tõlgituna tähendab tühja kvartalit, piirkonda. Inglise keeles Empty Quarter on 650 000 ruutkilomeetrine düünidega liivaväli, mis katab neljandiku Saudi-Araabia pindalast. Seal sõidetakse ka neljapäeval ja reedel Dakari maratonkatse. Kolmapäeval on esmalt kavas 467 kilomeetrine ülesõit katse starti, siis 114 kilomeetrit katset ja selle järel 42 kilomeetrit ülesõitu laagripaika, mis asub Haradh’is.