Saada vihje

Dakari katkestanud eestlased viidi helikopteriga laagrisse

Copy
Helikopter Dakari rallil.
Helikopter Dakari rallil. Foto: IMAGO / FLORENT GOODEN / SCANPIX

Eesti rallipaar Urvo Männama ja Risto Lepik oli sunnitud Dakari ralli maratonkatsel katkestama.

Toyota Hiluxiga sõitnud Männama ja Lepik alustasid 274-kilomeetrist liivast katset Empty Quarteri kõrbes hea hooga, sõites esikahekümne aegu. Poole katse peal tuli aga kõvasti ajakaotust, sest düünides keerati masin üle katuse. Sel korral auto ratastele ei jäänud ja läks aega, kuni jälle püsti lükati.

Kahjuks ei olnud see ainuke tagasilöök. Enne eelviimast kontrollpunkti pidi rallipaar käigukasti rikke tõttu seisma jääma. Oodata tuli tagant tulevat veokit, milles olid varuosad. Paraku oli see masin esialgse info järgi aga liiva kinni jäänud ja kui hakkas pimedaks minema, oli lootus rallit jätkata väike.

Varahommikul tõid korraldajad eestlased helikopteriga laagrisse ja see tähendas, et nende Dakar on läbi. Nüüd seisab ees veel eraldi ülesanne kõrbesse jäänud auto ära tuua.

Urvo Männama ja Risto Lepik Dakari rallil.
Urvo Männama ja Risto Lepik Dakari rallil. Foto: Martin Macik

Toomas Triisa ja Mart Meeru (Can-Am Maverick X3) päev polnud samuti murevaba. Katse alguses liiguti oma klassi esikümne tempos. Hoog rauges samas kandis, kus jäid seisma ka Rally Raid Estonia teised sõitjad Männama ja Lepik. Triisa ja Meeru masinal purunes esiratta kinnitus, aga see saadi õnneks korda ja katse lõpetati oma klassi 32. kohal. T4 klassis on nende positsioon pärast seda katset 13.

Liidrid on nende klassis Rokas Baciuska ja Oriol Vidal Montijano, kellele eestlased kaotavad 5:46.15ga.

Reedel sõidetakse Dakari maratonkatse teine pool, päeva pikkus on 376 kilomeetrit ja katse moodustab sellest 185 kilomeetrit. Laager asub Shaybah's, kust asuti neljapäeval maratonkatsele teele. Katsel on taas palju liiva ja osas kohtades varitseb sõitjaid ka fesh-fesh-liivaks nimetatud osa, mis paistab pealt kõvem pinnas, kuid tegelikult on seal all pehme liivaga augud.

Märksõnad

Tagasi üles