Tänavu on autoralli MM-sarja kõrgeimas mängus osalevatel tiimidel kasutada vaid 21 testipäeva. On neid, kes otsusega rahul, aga ka neid, kes tunnevad vastupidi.
Wilson on FIA otsusega rahul. Neuville on mõistev, aga peab piirangut naeruväärseks
Testipäevade vähendamine on osa Rahvusvahelise autoliidu FIA plaanist rallitiimide kulusid kokku hoida. Eelmisel hooajal oli igal tippklassis ehk Rally1-tasemel tegutsenud võistkonnal 28 testipäeva pluss mõned päevad rehvitestideks Pirelliga.
M-Spordi omanik Malcolm Wilson ütles Motorsport.com-ile, et tema võistkond tervitab testipäevade vähendamist, isegi kui tänavuseks liitus tiimiga Ott Tänak ning seal jätkab Pierre-Louis Loubet. Tänak pole Pumaga veel võistelnud ja kuigi Loubet osales mullu seitsmel rallil, pole tal üleliia palju kogemust ehk iga võimalus testida kulub nii eestlasele kui ka prantslasele marjaks ära.
Hyundai esinumber Thierry Neuville mõistab otsust testipäevi vähendada, kuid tema jaoks on naeruväärne, et üks sõitja saab testida ainult seitse päeva. «Tänavu pidi olema 14 rallit, aga nüüd on 13 ja [sisuliselt] saame testida vaid poolteks rallideks,» ütles belglane.
«Meil on palju rallisid, mille testikatsed ei peegelda etappi üldse. Kui me ei saa testida, siis võib asi minna ohtlikuks, kui sa ei saa autoseadistust kohe paika,» tõi Neuville välja järgmise tahu. «Arvan, et võistkonnad lähevad osalema kohalikele rallidele, mis toimuvad MM-etapi läheduses. Ja see oleks palju kallim ja ajakulukam nii sõitjate kui ka võistkondade jaoks,» viitas ta võrdlusele testipäevadega.
Muide, kui Wilson ütles, et M-Sport ei kavatse kohalikel võistlustel osaleda, siis näiteks Toyota saadab veebruari alguses Kuopios toimuval talverallil starti oma Rally1-sõitja Takamoto Katsuta, kelle käsutuses on Toyota GR Yaris Rally1. Nädal pärast Kuopio võistlust kihutatakse Rootsis MM-hooaja teine etapp.