WRC arendab uut klassi, mis peaks MM-sarja päästma

Copy
Ott Tänaku juhtiav Ford Puma Rally1-auto kasutab hübriidajamit. Tulevikus võivad aga WRC-s võistlustulle astuda ka näiteks elektri- ja vesinikautod.
Ott Tänaku juhtiav Ford Puma Rally1-auto kasutab hübriidajamit. Tulevikus võivad aga WRC-s võistlustulle astuda ka näiteks elektri- ja vesinikautod. Foto: Thomas Fenetre/LPS via ZUMA Press/Scanpix

WRC-sari valmistab ette võistlusklassi, mis võimaldab tootjatel ja meeskondadel katsetada alternatiivseid jõuallikaid. Peagi tekib võimalus MM-sarjas näha näiteks elektrit või vesinikku kasutavaid autosid ning loodetakse, et see toob viimaks WRCsse uusi autotootjaid.

Eelmisel aastal läks WRC tippklass üle hübriidmootoritele ning neist sai esimene Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) alla kuuluvatest MM-sarjadest, mis kasutab sada protsenti jätkusuutlikku kütust.

Rally1-autod jäävad WRC-sarja püramiidi tippu vähemalt 2024. aasta lõpuni. Sellest järgneval aastal plaanitaksegi tutvustada veel ühte võistlusklassi, kus saaksid mõõtu võtta alternatiivseid jõuallikaid kasutavad autod.

Vesinikkütust on eksperimenteerimas Toyota ning on juba tootnud ka prototüüpralliauto. Hyundai on rohkem elektrimootorite usku ning ei ole välistatud, et mõlemad tootjad tahaksid tulevikus just nendele sobivatel tingimustel sarjas läbilööki proovida.

Täiselektrilist ralliautot on arendamas Saksamaa autotootja Opel, mis on esialgu oma Corsa-e mudeliga sihtimas FIA uuenduslikku Rally5e klassi. FIA ja WRC Promoter loodavadki, et eksperimentaalne võistlusklass aitab MM-sarja meelitada uusi autotootjaid.

WRC peaks tulevikuvisioonilt saladuskatet kergitama mais Portugali MM-rallil. «Siis saab rohkem teada meie planeeritavast eksperimentaalklassist, kus tootjad saavad võimaluse tutvustada uusi jõuallikaid. Toetame selle uue klassi tekkimist igati ja usume, et see saab teoks,» ütles WRC võistluste direktor Simon Larkin Autospordile.

Tagasi üles