Zagrebi ülikooli majandus- ja ettevõtlusteaduskond teatas, et WRC etapi korraldamine avaldas Horvaatia turismisektorile äärmiselt positiivset mõju. Võistlusest sai osa üle 300 000 fänni, kes kulutasid piirkonnas üle 100 miljoni euro.
«Räägime suurepärasest spordietendusest, mille sarnast mõju pole Horvaatiale toonud varem ükski teine spordi-, kultuuri- või muu üritus. 2022. aasta uuringu tulemused näitasid, et projekt on nii majanduslikult kui sotsiaalselt jätkusuutlik,» vahendas professor Oliver Kesarit Poola portaal Net.pl.
Horvaatia ralli korralduskomitee presidendi Daniel Saskini sõnul on põhjust arvata, et pealtvaatajate arv ja sellega kaasnev tulu kasvab sel aastal veelgi. «Me ei tohiks unustada, et 2022. aastal kehtisid veel paljud covidiga seotud reisireeglid. Lisaks on Horvaatia liitunud Schengeniga, mis on muutnud fännide liikumise palju lihtsamaks ja kasutusel on euro, mis muudab sularahatehingud lihtsamaks,» ütles Saskin.
«Horvaatia ralli on suurepärane täiendus WRC kalendrisse. See toob endaga kaasa oma ainulaadsed väljakutsed ja selge identiteedi. Pealinn Zagreb on vaid mõne tunnise autosõidu kaugusel paljudest peamistest rallile olulistest turgudest, nagu Ungari, Saksamaa, Austria, Itaalia ja Tšehhi. Oleme väga rahul Zagrebi ülikooli tehtud uuringuga. Need näitavad WRC positiivset mõju korraldajalinnadele ja riigile,» lisas WRC Promoter’i võistluse direktor Simon Larkin.
Horvaatia ralli tegi oma MM-sarja debüüdi aastal 2021. Esimene võitja oli Sébastien Ogier, mullu jätkas Toyota võiduseeriat Kalle Rovanperä, kellele toona Hyundai rooli keeranud Ott Tänak kaotas vaid 4,3 sekundiga.