Pirelli tõmbus pärast Tänakult ja teistelt tule ja tõrva saamist kaitsele: tiimid-sõitjad teevad ise asju valesti! (3)

Copy
Ott Tänak uurimas lähemalt Pirelli rehvi.
Ott Tänak uurimas lähemalt Pirelli rehvi. Foto: M-Sport

Autoralli MM-etapil Rootsi rallil lõhkesid laupäeval sirgel teel mitme auto rehvid. Kannatasid liidrite sekka kuuluvad Ott Tänak, Craig Breen, Esapekka Lappi. Rehvitootja Pirelli tõmbus aga enda kaitsele ja näitas näpuga hoopis rallimeeste poole.

«Küsige Pirellilt [miks rehv läks], kurat võtaks,» oli Tänaku katselõpu kommentaar. Ralliportaal Dirtfish küsis. Ning sai huvitava vastuse.

Pirelli esindaja Terenzio Testoni teatas portaalile: mehed sõidavad liiga madala rõhuga rehvidega! «Nende juhtumite järel uurisime, milles asi on. Mõnel juhul oli katselõppudes rehvirõhk palju madalam sellest, mida me katsete alguses rehvidesse soovitame. Me pole enne tänast kunagi näinud nii madalate rõhkudega rehve!» rääkis Testoni.

Ta lisas, et oma rolli mängis ilma soojenemine pärastlõunal ja lume sulamine, mille tagajärjel ilmus selle alt välja kruus: «Pean märkima, et pärastlõunased olud erinesid täielikult hommikustest talvistest tingimustest. Palju oli lahtist kruusa, samuti kõvakatet, mis ei sobi naastrehvidele. See olukord põhjustaski Tänaku rehvi purunemise 14. kiiruskatsel, kõigest kolm kilomeetrit pärast selle starti.»

Testoni valas külma vett peale ka spekulatsioonidele, et rehve lõhuvad kiired ja pikad katsed. «Kiirus ei mängi siinkohal rolli. Kui see nii oleks, tekkinuks probleemid juba hommikul. Näeme väga suuri, keskmisest kõrgemaid tippkiirusi,» teatas Pirelli esindaja kõigutamatult.

Tagasi üles