Juba märtsis algab tänavune hooaeg kuninglikus vormelisarjas. Osalevad meeskonnad peavad esmalt aga tasuma osavõtutasu, mis on igal võistkonnal erinev.
Ideaalne hooaeg läks Red Bullile väga kalliks maksma: see pole lihtsalt õiglane
FIA teenis kõikidelt meeskondadelt osavõtutasuna kokku veidi alla 25 miljoni euro. Seejuures tuleb alati kõige rohkem tasuda möödunud hooaja edukaimal meeskonnal, milleks oli sel korral Red Bulli vormelitiim.
Osavõtutasu sõltub möödunud hooajal teenitud punktidest. Teatavasti oli Red Bulli ülevõim meeletu. Nad võtsid meeskondlikult kindla esikoha, kuna Max Verstappen krooniti maailmameistriks ning Sergio Perez saavutas kolmanda koha.
Arvestades, et MM-sarjas on üha rohkem etappe ning seega ka punkte, on FIA kasvatanud järjepidevalt osavõtutasu. Sel korral tuli lisaks baastasule maksta ühe MM-punkti eest 1959 eurot.
Väljaande Autosport teatel tuli Red Bullil nõnda ainuüksi osavõtutasuna maksta FIA-le 5,8 miljonit eurot ehk täpselt nõnda palju maksid nende möödunud aastal võidetud MM-tiitlid. «Ma ei kujutanud ette, et me peame nõnda palju tasuma FIA-le teenitud punktide eest. Sain hiljuti arve kätte ja see oli uskumatu,» lausus Red Bulli pealik Christian Horner.
Oma pahameelest andis teada ka kahekordne maailmameister Verstappen, kelle hinnangul ei pea ühelgi teisel spordialal meeskond edukuse eest nõnda palju raha välja käima. «Pole lihtsalt õiglane, et peame nõnda palju maksma. Teistel spordialadel nii ei ole. Lisaks võistluste arv üha kasvab ja kasvab,» lisas Verstappen.
Ferrari meeskond pidi FIA-le tasuma veidi alla nelja miljoni euro, Mercedes aga ligikaudu 3,5 miljonit. Kõige väiksem arve esitati Williamsi meeskonnale, kellelt küsiti 622 000 eurot.