Õnnetu eksimus röövis kiire lätlasega võidelnud Eesti rallisõitjalt võidu

Postimees Sport
Copy
Gregor Jeets - Timo Taniel.
Gregor Jeets - Timo Taniel. Foto: Pille Russi

Reedel ja laupäeval sõideti Lätis autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste teine etapp. Rally Alūksnele said stardi 74 võistluspaari, kellest Eesti meistrivõistluste punkte hakkasid püüdma 51.

Avapäeval sõidetud kahe kiiruskatse järel juhtisid võistlust koduteedel sõitnud Mārtiņš Sesks - Renārs Francis (Škoda Fabia RS Rally2), kelle edu Gregor Jeetsi - Timo Tanieli (Škoda Fabia Rally2 evo) ees oli 3,03 sekundit. Nende kahe võistluspaari heitlus ralli esikohale jätkus ka laupäeval ja vahe enne kahte viimast katset oli 4,39 sekundit. Kahjuks tegid eestlased võistluse eelviimasel katsel sõiduvea ja olid sunnitud katkestama, seisab Eesti autoralli meistrivõistluste pressiteates.

«Plaan oli suhteliselt selge, et kuidas lätlane ära võita, sest nägime, et tegelikult olime kiiremad ja aega ära andnud mõne hangesõidu ja väikesema vea tõttu. Läksime suruma, kuid kahjuks oli rööbas suur, jälg vale ja see oli katse ainus kurv, kus polnud hange, mis autot toetaks ning vajusime kraavi. Autol polnud midagi häda, kuid saime kõvasti kaevata ja ei jõudnud enam õiges ajas rajale tagasi,» võttis Jeets pettumusega lõppenud võitluse kokku.

Vaid Läti meistrivõistluste punktidele sõitnud Sesks - Francis sealt edasi enam seljataha ei vaadanud ja võtsid ligi pooleteise minutilise eduga Rally Alūksne võidu. Eesti meistrivõistluste arvestuses võtsid hooaja teise etapivõidu Emils Blūms - Didzis Eglītis (Mitsubishi Lancer Evo IX). Etapivõidu võtnud lätlaste edu teisena lõpetanud Timmu Kõrge - Arro Vahtra (Mitsubishi Lancer Evo X) ees oli 14,93 sekundit, kuigi enne viimast katset oli kahe võistluspaari vahe vaid 1,83 sekundit.

«Rajad olid hästi kihvtid, tehnilised ja olud olid kohati nagu Arctic Lapland rallil. Tahtsime teha head sõitu ja tegime ka, kuid nüüd on vaja teha analüüs, et miks me juba mitmendat korda järjest enne lõppu kõik kätte võidetu käest ära anname. Viimasel ringil arvasime kõik koos millegipärast, et lisatulesid pole vaja, kuid viimane katse oli päris pime ja sõitsime seal ühest hanges teise ning lõpuks oli ka veel esiklaas lund täis. Ajad näitavad, et küll seda varu meil on, kuid nüüd tuleb aru saada, et kus see aeg turvaliselt võtta ja kus seda pole mõistlik teha,» võttis eestlaste parima tulemuse välja sõitnud Kõrge võitluse finišis kokku.

Eesti meistrivõistluste absoluudi kolmas koht kuulus võistluspaarile Allan Popov - Aleksander Prõttšikov (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes kaotasid võitjatele 1.09,18. Samad võistluspaarid moodustasid ka klassi EMV5 esikolmiku.

EMV2 klassis võtsid Lätis võidu Serhii Potiiko - Žilvinas Juršys (Škoda Fabia Rally2-Kit), kelle edu seitsmendal katsel hanges kinni olemise tõttu aega kaotanud Kaspar Kasari - Rainis Raidma (Škoda Fabia R5) ees oli 2.01,31. Kui EMV2 klassis kanti lõpuprotokolli kaks võistluspaari, siis EMV3 klassi ainsad startijad ja lõpetajad olid Janno Pagar - Mikk-Sander Laubert (Ford Fiesta Rally3).

Rally Alūksne kõige tasavägisem heitlus käis kuni finišini klassis EMV4, mille võidu võtsid Jaspar Vaher - Evelin Mitendorf (Ford Fiesta Rlaly4), kelle edu teisena lõpetanud Karl-Markus Sei - Martin Leotoots (Peugeot 208 Rally4) ees oli kümne kiiruskatse järel 7,39 sekundit.

«Rajad olid lahedad ja hästi kiired. Reedese õhtuga võib rahul olla, sest seal veidi üritasime ka ja sõitsime enamvähem tempoga. Täna mingitel katsetel oli keeruline tempos püsida, kuid sõit oli ikkagi ok ja kiirus enamvähem. Lumevalle sai puudutud omajagu, kuid mingeid väga ärevaid hetki meil polnud,» sõnas Vaher võistluse finišis.

Katsevõidud jagunesid vastavalt kuus Vaher - Mitendorf ja neli Sei - Leotoots. Mõlemad esiveolistel autodel sõitnud võistluspaarid lõpetasid absoluudi esikümne vastavalt seitsmendal ja kaheksandal kohal. EMV4 klassi kolmas koht kuulus võistluspaarile Patrck Enok - Rauno Rohtmets (Peugeot 208 Rally4), kelle kaotus võitjatele oli 1.34,1. Lisaks EMV4 klassivõidule kuulus Vaherile - Mitendrofile etapivõit ka Estonian Junior Challenge arvestuses.

EMV6 klassis liikusid hooaja teise etapivõidu poole Taavi Niinemets - Esko Allika (BMW M3 E36), kuid viimasele kahele katsele tehtud vale rehvivalik ja sõiduviga tähendasid etapivõitu võistluspaarile Toomas Vask - Andrus Toom (BMW M3 E36). Kahe võistluspaari vahe jäi lõpuks 11,29 sekundit.

«Reedel olime hädas ja ei saanud üldse pihta, kuid tegime öö vahele ja hakkasime sõitma. Tegime ka teistest erinevat rehvistrateegiat, kui sõitsime esimesed läbimised pikema ja teised lühema naastuga. See tõi meile edu. Õhtusel ringil oli kõva «lumepudru» ja puhast joont ei tekkinudki. Käisime kaheksandal katsel korralikult teelt väljas, kuid imekombel saime välja. Nii palju adrenaliini pole ammu saanud, kui siin oli,» sõnas Lätis EMV6 klassivõidu võtnud Vask.

Klassi kolmas koht võistluspaarile Markus Tammoja - Patrick Juhe (BMW M3 E36), kes jäid võitjatest 1.35,82 kaugusele.

Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste teise etapi EMV7 klassi parimad olid lätlased Madars Dīriņš - Gints Lasmanis (Honda Civic Type-R EP3). Nende edu Arno Metsaluige - Mati Solomi (Honda Civic Type-R EP3) ees oli 3.54,52 ja Robert Kikkatalo - Robin Mark (Honda Civic Type-R EP3) ees 4.09,39.

Klassis EMV8 võtsid hooaja teise etapivõidu Oskar Männamets - Holger Enok (Citroën C2 R2 Max). Nende edu teisena lõpetanud Madis Moori - Mihkel Reimali (BMW 316i E30) ees oli 5.26,03 ja kolmanda koha välja sõitnud Imre Randmäe - Ken Hahni (Nissan Sunny GTi) ees 9.11,49.

«Rajad olid kiired ja keerulised, aga sain legendi okeilt kirja, kuid mõned vead tulid siiski sisse. Hommik ei alanud kõige paremini, sest päris palju vigu oli, kuid pärastlõunal oli juba hästi. Rajaolud olid päris lumised ja just esimesel läbimisel. Mõni ärev hetk oli, kuid midagi erilist ei juhtunud. Otepääl tundsin ennast kindlamalt, kuid päeva lõpuks oli siin sama tunne,» võttis EMV8 klassivõidu teeninud Männamets võistluse kokku.

Autoralli Terminal Oil Eesti meistrivõistluste hooaeg 2023 jätkub mai alguses, kui 5.-6. maini sõidetakse Rapla ralli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles