/nginx/o/2023/03/02/15174239t1h5927.jpg)
Sel hooajal F1-sarjas võistlevatel vormelitel pole kõige kergem vahet teha, sest enamik on neist vähemalt osaliselt musta värvi.
Sel hooajal F1-sarjas võistlevatel vormelitel pole kõige kergem vahet teha, sest enamik on neist vähemalt osaliselt musta värvi.
Näiteks varasematel aastatel hõbedast värvi olnud Mercedes tuli tänavu välja musta disainiga. Sama suuna võtsid ka teised meeskonnad. Mullu valge-punaseks värvitud Alfa Romeo tuli välja musta-punase disainiga. Tumedaid detaile on juurde tulnud ka Aston Martinil ja AlphaTauril.
Alfa Romeo goes black and red for 2023. #F1 pic.twitter.com/bFVDLfFdyA
— Ed Spencer (@EdSpencer99) February 7, 2023
Sel kõigel on konkreetne põhjus. Nimelt oli möödunud hooajal autodel probleeme ülekaaluga. «Meeskonnad otsivad võimalusi säästmiseks. Värviga on võimalik kokku hoida mitu kilo. Seega proovitakse värvi kasutada nii vähe kui võimalik,» lausus vormeliekspert Stein Pettersen NRKle.
Autodel olev must värvus pole tegelikult aga värv, vaid süsinik oma loomulikus jumes. «Olen kuulnud veidi erinevaid numbreid, ent kui detailid on puhtast süsinikust, on võimalik kokku hoida kuus või seitse kilo. Üldiselt öeldakse, et üks kilogramm võrdub ühel etapil kahe sekundiga,» märkis Pettersen.