Koostöö ralli- ja suusarahva vahel sündis läbi juhuse. «Olime MK-etapi korralduskomitee juhi Vahur Leemetsaga koos ühel seminar, kus ta uuris meie turvalahenduste kohta ja küsis, kas saame selles osas aidata. Olin kohe nõus, sest mitte me ainult ei saa, vaid peamegi üksteist aitama. Kui vaatame Eesti spordikorraldust laiemalt, siis me pole konkurendid, vaid koostööpartnerid. Läbi sellise koostööpraktikate ja edulugude jagamise saame me siinset ürituste korraldamise taset ainult tõsta,» leiab Aava.
Ligi 4000 ruutkilomeetril toimuva ralli turvamine on suur ettevõtmine ja tänu kõrgele riskile ning erinevatele nõuetele lausa eraldi suur maailm. «Linte raja märgistamiseks paneme erinevatel aastatel välja 50- 70 km, piirdeaedu on meil üle 30 km,» arvutab ralli korraldaja.
«Lauluväljakule suusaraja äärde pannakse püsti oranžika võrguga piirdeaiad, mis on kinnitatud spetsiaalsete aasadega terasvaiade külge. Meie kasutasime algul puidust tokke, kuid neid oli keeruline maasse lüüa ning lisaks läksid need ka kiirelt katki. Metallist lahendus valmis puhtalt iseenda vajadusest. Nende vaiade ja aedadega on maastikul üsna hea ja kiire toimetada,» kinnitab ta.
Kuna ükski aed ega lint uudishimulikke pealtvaatajaid ei piira, siis teevad nii suusatajad kui rallivõistluse korraldajad koostööd ka professionaalsete turvafirmadega. «Teisiti ei saakski,» sõnab Urmo Aava.
Rally Estonia peakorraldaja ütleb meelekindlalt, et Eesti üht kõige keerulisema logistikaülesandega sündmust motiveerib korraldustiimi igal aastal üha uuesti ette võtma parasjagu nooruslik vaim, spordimehe entusiasm, saavutusvajadus, aga ka kõrgemad väärtused.