33-minutilise tšarterlennu valguses: millal jõuab roheline mõttelaad sõnadest tegudeni?

Karl Mihkel Eller
Copy
Lennukiga lendamisel tekkivad heitgaaside kogused läbitud kilomeetri kohta on oluliselt kõrgemad, kui mis tahes muu transpordiliigiga. Kusjuures kõige saastavamad on lühimaalennud, mis aitavad enim kaasa globaalsele soojenemisele.
Lennukiga lendamisel tekkivad heitgaaside kogused läbitud kilomeetri kohta on oluliselt kõrgemad, kui mis tahes muu transpordiliigiga. Kusjuures kõige saastavamad on lühimaalennud, mis aitavad enim kaasa globaalsele soojenemisele. Foto: Mao Siqian//Xinhua/ZUMAPRESS.com/Scanpix

Läinud kuul lõi Ühendkuningriigi meedias laineid uudis, et Liverpooli jalgpallimeeskond kasutas võõrsil mängu järel Newcastle’ist kodulinna saamiseks tšarterlennukit ja lennu pikkus oli vaid 33 minutit. Kuna lennureis on kõige saastavam transpordiviis, siis tõstatas see laiema küsimuse – millal algab tippspordis roheline liikumine, mis jõuab sõnadest ja loosungitest kaugemale?

BBC avaldas neljapäeval uuringu, kus kaks kuud kestnud perioodi jooksul jälgiti Premier League’i klubide liikumisi. Tuli välja, et saja matši kohta tehti 81 siseriiklikku lühimaalendu. Kõige lühem kestis kõigest 27, pikim 77 minutit. Üks lend vältas keskmiselt 42 minutit.

Lennukiga lendamisel tekkivad heitgaaside kogused läbitud kilomeetri kohta on oluliselt kõrgemad, kui mis tahes muu transpordiliigiga. Kusjuures kõige saastavamad on lühimaalennud, mis aitavad enim kaasa globaalsele soojenemisele.

Tagasi üles