Kaks näidet: Ogier ei teeks tiitli võitmisega midagi ajaloolist, küll aga haruldast

Siim Kaasik
, reporter
Copy
Sebastien Ogier.
Sebastien Ogier. Foto: Stringer/Reuters/Scanpix

Kaheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Ogier juhib kolme etapi järel WRC-sarja, kuigi tegi kaasa ainult kahel. Kui Ogier peaks tänavu maailmameistriks tulema, poleks tegu siiski ajaloolise sündmusega, sest ka varem on rallisid vahele jätnud piloodid WRC-sarja tšempioniks tulnud.

Monte Carlo ja Mehhiko MM-etapi võitnud, kuid Rootsi oma vahele jätnud Toyota sõitja juhib MM-sarja 56 punktiga. Thierry Neuville (Hyundai) kaotab talle kolme ja Kalle Rovanperä (Toyota) nelja silmaga. Ott Tänak (M-Sport) jääb endisest tiimikaaslasest üheksa punkti kaugusele.

Praegu pole veel teada, kui suure osa 13 etapist koosnevast MM-kalendrist Ogier kaasa teeb. Prantslane ise on rääkinud seitsmest-kaheksast rallist, ent ametlikult pole midagi kinnitatud. Mullu osales prantslane kuuel MM-rallil.

Autoralli maailmameistriks tulemiseks polegi vaja ilmtingimata kõikidel etappidel kihutada. Näiteks tuli Sebastien Loeb (Citroën) 2006. aastal WRC-sarja tšempioniks, kuigi pidi mootorrattaõnnetuses saadud vigastuste tõttu 16 etapist koosnenud kalendrist viimased neli rallit vahele jätma.

1988. aastal krooniti aga maailmameistriks itaallane Miki Biasion (Lancia), kes osales 13 MM-etapist seitsmel. Neist lõpuni tuli ta kuuel, teenides viis esikohta ning ühe teise koha. Tõsi, tol ajal ei sõitnud ükski piloot WRC-sarjas kaasa täiskalendrit.

Märksõnad

Tagasi üles