F1s katsetatakse uut süsteemi, millele Verstappen tõmbas juba vee peale

Copy
Max Verstappen boksipeatuses.
Max Verstappen boksipeatuses. Foto: imago/Hoch Zwei/Scanpix

Vormel 1-sarjas on viimastel aastatel toimunud mitmeid muudatusi, mis peaksid ala muutma huvitavamaks ja tõmbama ligi rohkem publikut. Mai keskel Imola ringrajal sõidetaval etapil katsetatakse uut kvalifikatsioonisüsteemi. Kahekordne maailmameister Max Verstappen jõudis juba kuulutada, et mingit edu see sarjale ei too.

F1s on alates 2010. aastast kasutusel kolmeosaline kvalifikatsioon, kus iga sessiooni järel langevad aeglasemad välja ning viimases osas selgitavad paremusjärjestuse kümme kõige kiiremat sõitjat.

Imolas toimuval Emilia Romagna Grand Prixil katsetatakse selle süsteemi edasiarendust. Kui seni on rehvivalik igas sessioonis olnud vaba, siis nüüd tuleb esimeses sessioonis sõita kõvaseguga rehviga, teises keskmise ja kolmandas pehme seguga rehviga.

Eksperiment kõlab suursuguselt, kuid sellest ei tule midagi välja, kui 20. mail toimuval kvalifikatsioonil sajab vihma, sest siis on rehvivalikus vaid vahelduva ilma ja vihmarehvid.

Red Bulli sõitja, MM-sarja liider ja kahel viimasel hooajal MM-tiitli võitnud Verstappeni hinnangul pole kogu ettevõtmisel suurt jumet. «Loodame, et Imolas pole külm. Sel juhul oleks kvalifikatsioon tõeliselt keeruline. Muidugi on olukord kõigil sama, aga ma arvan, et selliseid asju pole kvalifikatsioonis vaja. Ma tõesti ei näe sellest mingit kasu,» ütles Verstappen.

Hollandlasega nõustus ka tiimikaaslane, mehhiklane Sergio Perez, kelle arvates tehakse kõike lihtsalt telereitingute parandamise huvides. «Seda tehakse ainult show huvides. Meil pole seda vaja. Ma ei näe põhjust midagi hästi töötavat muuta,» ütles Perez.

Tagasi üles