/nginx/o/2023/04/13/15254399t1hf61a.jpg)
Neljapäeval Horvaatia MM-ralli testil hukkunud Craig Breeni rallikarjäär käis üle kivide ja kändude, kuid ikka ja jälle suutis iirlane end raskest seisust välja murda.
Iirimaa rallitšempioni Ray Breeni poeg armus autospordi üheksaselt, kui kihutas 1999. aastal esimest korda kardiga.
Autorallit hakkas Breen sõitma 2007. aastal, kuid esialgu tegi ta seda veel kardispordi kõrvalt. 2009. aastal pühendus iirlane juba täielikult autorallile. Juba samal hooajal võitis Breen kolm meistritiitlit. Neist magusam oli Fiesta Sport Trophy võit, mis tõi kaasa aastase lepingu M-Spordiga.
2011. aastal pidas Breen WRC Akadeemias tulise heitluse eestlase Egon Kauriga. Mehed lõpetasid hooaja küll võrdsete punktidega, kuid Breenil oli rohkem kiiruskatsete võite ning see talle 500 000 eurot väärt auhinna.
2012. aastal sattus Breen koos kaardilugeja Gareth Robertsiga autoralli EM-etapil raskesse õnnetusse. Breen pääses sealt küll eluga, kuid tema kaardilugeja Roberts mitte.
2013. aastal palkas Peugeot rallimeeskond Breeni ja tema uue kaardilugeja Paul Nagle’i. Eesmärk oli hästi esineda EM-sarjas ning Breen sai sellega ka hakkama. Ta teenis hooaja jooksul viis poodiumikohta ning lõpetas kokkuvõttes kolmandana.
WRC-autoga tegi Breen debüüdi 2014. aasta Rootsi rallil, kus sai Ford Fiesta RS WRCga kihutades üheksanda koha.
Esimese kiiruskatse võitis Breen WRC-klassis 2016. aasta Soome MM-rallil, kui tema istumise all oli Citroën DS3 WRC. Samalt rallilt pärineb ka tema esimene poodiumikoht, sest Breen lõpetas etapi Kris Meeke'i ja Jari Matti Latvala järel kolmandana.
Järgmisel hooajal sai Breen Citroëniga kihutada pea täispika hooaja, vahele jäid vaid Mehhiko ja Hispaania etapid. Ta näitas head stabiilsust, sest saavutas 11 etapist viiel viienda koha.
Pärast Citroëni ootamatut taandumist 2018. aastal WRC-sarjast jäi Breen töötuks. Talle ulatas küll abikäe Hyundai, kuid järgmisel kolmel hooajal sai Breen WRC-sarjas kihutada vaid pisteliselt. Kolme hooajaga sõitis Breen Hyundai eest üheksa rallit, lõpetades neist neli poodiumil.
Eriti tugeva esituse tegi Breen just 2021. aastal, kui teenis teise koha Rally Estonial ja Belgias ning kolmanda koha Soomes. Nii sai ta 2022. aastaks lepingu M-Spordi rallitiimiga.
See oli üldse esimene kord Breeni rallikarjääri jooksul, kui ta kogu MM-kalendri kaasa sai sõita. Paraku jõudis ta Ford Puma Rally1ga poodiumile vaid korra ning teenis hooaja kokkuvõttes seitsmenda koha, mis jääbki tähistama tema parimat üldarvestuses.
Sellest hooajast esindas Breen taaskord Hyundaid, jagades autot Dani Sordoga. Rootsi MM-rallil tõestas Breen taaskord kiirust, kui teenis Ott Tänaku järel teise koha. See oli iirlase üheksas poodiumikoht WRC-karjääris.