Kas Breeni surm tõi esile ralliautode Achilleuse kanna?

Karl Mihkel Eller
Copy
Craig Breenile (fotol paremal) sai eelmisel neljapäeval toimunud traagilises õnnetuses saatuslikuks juhipoolsest küljeaknast autosse tunginud aiapost, millega kokkupõrkel 33-aastane Iiri rallimees silmapilkselt suri.
Craig Breenile (fotol paremal) sai eelmisel neljapäeval toimunud traagilises õnnetuses saatuslikuks juhipoolsest küljeaknast autosse tunginud aiapost, millega kokkupõrkel 33-aastane Iiri rallimees silmapilkselt suri. Foto: Fabien Dufour/Hyundai Motorsport

Tänapäevaste ralliautode turvastandardid on enneolematult kõrged, kuid kõik see ei hoidnud ära eelmisel nädalal tippsõitja Craig Breeni surma. Kas läbi aegade kõige turvalisemaks nimetatud Rally1-auto Achilleuse kand on nelja millimeetri paksune küljeaken?

Zagrebi äärelinnas, teisel pool linna poolitavat Sava jõge on kohaliku tivoli ja hipodroomi parklas koha sisse võtnud rallimaailma vägevad. Nagu igal MM-etapil on kõige suurema, keskmise suurusega tehasehoone mõõtmetega kahekorruselise garaažiga kohal Hyundai meeskond. Kui tavapäraselt on see igal MM-rallil üles pandav maja koht, kuhu kogunevad rõõmsas tujus fännid, et sõitjate autogramme saada, siis sel nädalal valitseb rallipargis lein.

Nädalapäevad tagasi hukkus sellest paigast linnulennult 40 km kaugusel põhjas testsõidul Iirimaa parim rallisõitja Craig Breen. Hyundai tiimipealik Cyril Abiteboul avaldas kolmapäevasel pressikonverentsil, et Breen sai Hyundai i20 Rally1-auto juhipoolsest küljeaknast salongi tunginud puupostiga kokkupõrkel silmapilkselt surma. Toyota tiimijuht Jari-Matti Latvala teadis lisada, et auto kiirus oli õnnetuse hetkel kõigest 33 km/h.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles