Autoralli MM-sarja hooaja neljas etapp Horvaatias on juba avapäeva hommikul pakkunud kõvasti draamat, kuid Toyota sõitja Sebastien Ogier' jaoks võib tulla veel üks valus hoop.
Kas Ogier' ralli muutub veelgi õnnetumaks? Prantslast ähvardab karistus
Ogier lõhkus teisel kiiruskatsel rehvi ja kuna see juhtus ralli kõige pikema, 25,67 km pikkuse Stojdraga – Hartje katse esimeses pooles, oli ta sunnitud seisma jääma, et uus ratas alla panna.
Ogier näitas seal suurepärast kiirust ning kaotas katse võitnud Neuville'ile lõpuks 1.32,6. Samas kohas rehvi lõhkunud prantslase tiimikaaslane Kalle Rovanperä kogus kaotust enam kui kaks minutit.
Nüüd on selgunud üks põhjus, miks kaheksakordsel maailmameistril ajakaotus väiksem tuli. Nimelt märkas tähelepanelik rallifänn, et Ogier sõitis kohalt minema enne, kui tema kaardilugeja Vincent Landais' turvavöö oli korralikult pingutatud.
What’s the rules for getting underway with belts undone? Ogier got going with codriver belts off/loose and Rovanperä waited. Hasn’t there been penalties for this in the past? @OfficialWRC @Becsywecsy #WRC
— Daniel (@DanielH60029917) April 21, 2023
See läheb aga vastuollu WRC-sarja spordiregulatsioonide punkti 53.1-ga, mis näeb ette, et iga kord, kui auto on katsel liikumises, peab sõitjate varustus olema nõuetekohaselt kinnitatud. Eraldi on toodud välja, et turvavööd peavad olema korralikult pingutatud. Vastasel juhul hakkavad juhtumit menetlema kohtunikud.
Näiteks Rovanperä ootas ilusti ära, kuni kaardilugeja Jonne Halttunen sai turvavöö ilusti paika ning alles siis asus sõitma.