Toyota meeskond jäi kriitikatule alla, kui kasutas Horvaatia MM-etapil oma meeskonna telgis toimuva varjamiseks sirmi. M-Sport Fordi tiimipealik Rich Millener leiab, et autoralli MM-sari peab ennast pealtvaatajatele rohkem avama, eriti hooldusalas.
M-Spordi pealik muutustest WRCs: fännide eest peitmine ei tule kõne allagi
Zagrebis asunud MM-etapi hooldusalas kasutas Toyota reklaamtahvleid, et varjata vaadet meeskonna telgis toimuvale. Eesmärk oli konkurentide eest saladuses hoida oma rehvivalikut ning selline salatsemine on sarjas olnud levinud praktika. Seekord väljastasid korraldajad pärast sirmide paigaldust bülletääni, milles keelas piirata teiste võistlejate vaadet meeskonna hooldusalale.
Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala ei teinud olukorrast suurt numbrit, vaid ütles, et nende meeskond käitub vastavalt Rahvusvaheliselt Autoliidult (FIA) ja võistluste juhilt saadud korraldustele.
DirtFish uuris aga M-Spordi juhilt Millenerilt, mida tema Toyota tegutsemisest arvas. Esialgu ajutiselt kehtestatud varjamise keeld võidakse reegliks muuta suvel toimuval FIA Mootorispordi Nõukogu koosolekul.
«Selline tegevus on vormel 1-s keelatud. Teatud hetkest alates ei tohi tiimid oma boksi ette sirme paigaldada ja see parandab vaatamiskogemust, olgu selleks fännid telerite ees, kohapeal tribüünil või VIPid boksiteel,» ütles Millener DirtFishile.
Tema arvates toimub MM-sarjas praegu palju varjamist, eeskätt selleks, et taktikat konkurentide eest varjata. M-Spordi juht ei ole selliste sammude poolt. «Meil on nüüd All Live, mis on fantastiline ja me oleme sellega harjunud.
Saame vaadata nii palju rallit kui tahame, kuid me näeme sealt peaasjalikult ainult autosid kiiruskatsetel. Meil on vaja sinna rohkem sisu, me peame tegema järgmise sammu, mitte peitma end fännide eest – see ei tule kõne allagi,» ütles Millener.