Autoralli MM-sarjas võib hübriidajastu lõppeda kiiremini kui seda oodata võis.
Hübriidajastu võib WRC-sarjas ootamatult kiiresti lõppeda
Alates 2022. aastast on autoralli MM-sarjas kasutusel hübriidtehnoloogiaga Rally1 autod. Nendele tehti homologatsioon esialgu kolmeks aastaks, ent hiljem pikendati seda viiele hooajale. Samas ei pikenenud automaatselt leping hübriidajami tarnija Compact Dynamicsiga ning see koostöö lõppeb järgmise aastaga.
Ralliportaali Dirtfishi teatel uue lepingu osas läbirääkimised alles käivad ning selle peavad kooskõlastama nii tarnija, Rahvusvaheline autoliit (FIA) ja WRC-sari. Kiirustatud otsust ei soovita teha, kuna esmalt soovitakse, et oleks kindlustatud tehnoloogia areng.
Dirtfishiga rääkinud FIA tehniline direktor Xavier Mestelan kinnitas, et nende sooviks on hübriidtehnoloogiaga jätkata. «FIA ja WRC-sarja promootori huvi on hübriidajastule kindlaks jääda, aga lõplik otsus on veel selgumata. Nõnda on võimalus, et sõidame tulevikus eelmise generatsiooni WRC autodega, selgelt olemas. Ma ei ütle, et see on meie eelistus,» selgitas Mastelan.
FIA soovib, et avastatud probleemid saaksid lahenduse ning töökindlus selgeks suureneks. Compact Dynamicsi Oliver Blamberger kinnitas, et nende huvi on rallimaailmas jätkata. Seda eriti olukorras, kus end on tõestatud ka kõige keerulistemates rallipaikades.
«Seda, et 2025. ja 2026. aastal hübriidsüsteemi rallimaailmas pole, ei ole minu arvates väga variandiks,» ennustas Blamberger.