Autoralli MM-sarjas sõidetakse praegu ajaloo kalleimate autodega ning seetõttu on ka tiimide kulud oodatust suuremad. Nüüd uurib rahvusvaheline autoliit (FIA), kas WRC-sarjas oleks võimalik rakendada kululimiiti.
Kas WRC-sarjas kehtestatakse kululimiit? Tiimijuhid on eriarvamustel
Kululimiit on juba paar aastat olnud kasutusel F1-sarjas, kus see on aidanud suurtiimide kulutamist vähendada. Samuti võeti kululimiit eelmisest aastast kasutusse vormel E sarjas.
Nüüd uurib FIA, kas samasugune samm oleks tehtav ka WRCs.
«Ma mäletan, kui praeguste autodega ennustati kulusid. Ma ei ütle teile arve, aga oleme vales suunas liikunud,» tunnistas WRC-sarja vanemspordidirektor Peter Thul Motorsport.com-ile.
WRC-sarjas on praegu kolm autotootjat ning vähemalt ühte soovitakse näha seal veel. Kululimiit on üks asju, mis võiks aidata uusi tootjaid WRCsse.
FIA tehniline direktor Xavier Mestelan Pinon oli samuti nõus, et kui tehnoloogiliste lahenduste kulusid annaks väiksemaks tõmmata, võiks see aidata uusi tootjaid sarja.
FIA rallidirektor Andrew Wheatley lisas, et ei pea olema üldine kululimiit, vaid seda saab teha mitut moodi. Üks viis oleks teha see nii, nagu on Rally2-autode kulu osas. Nimelt on seal ühe auto maksimaalne hind praegu umbes 200 000 eurot.
Tiimijuhid on teema suhtes erinevatel arvamustel. Hyundai tiimipealik Cyril Abiteboul toetaks üldise kululimiidi kehtestamist, sest see aitaks kulusid kontrolli alla saada.
Toyota tiimipealik Jari-Matti Latvala rõhutas jällegi, et kululimiiti pole vaja, kuid autod tuleb odavamaks saada. Temaga nõustus M-Spordi pealik Richard Millener.
«Minu mure on see – olles rääkinud osa inimestega F1st –, et kululimiidi reguleerimine on juba ise kallis. Selle reguleerimine ja jälgimine on väga kallis. Kui see garanteeriks veel kahe tootja osalemise, siis ma mõtleks selle peale. Ma ei arva, et meie sport on praegu kululimiidi jaoks piisavalt suur,» lausus Millener.