Eesti ringrajasõitja Carmen Kraav alustab Euroopas debüüthooaega

Copy
Carmen Kraav.
Carmen Kraav. Foto: BMW M2 Cup/Gruppe C Photography

17- aastane Carmen Kraav, kes kahel viimasel aastal on edukalt võistelnud BaTCC (Balti ringrajaautode meistrivõistlused) BMW 325 CUP klassis, Nankang Endurance Academy 2 tunni kestvussõitudel ja osalenud viimased 8 aastat Eesti ja Euroopa meistrivõistlustel kardispordis, võistleb sel aastal Euroopas BMW M2 CS Racing masinaga. Kraavi kiirust kinnitab 2021.a Eesti Autospordi Liidu galal üle antud aasta parima naisautosportlase tiitel.

Kui senini on Kraavi võistluskogemus piirdunud Baltikumi ja Soome radadega, siis Saksamaal ja Austrias toimuv BMW M2 CUP pakub juba uut põnevust kuuel erineval ringrajal, mille hulka kuuluvad näiteks Norisringi tänavarada ning kuninglikust F1 vormelisarjast tuntud Nürburgring ja Red Bull Ring. Sari koosneb kaheteistkümnest võistlusest.

BMW M2 CS Racing on suurepärane vaheaste BMW 325 CUPi ja GT4 masinate vahel, sest oma 1625 kg tühikaalu juures annab ta kuuesilindriline mootor välja 365 hobujõudu ning 550 njuutonmeetrit väänet. Hooaeg saab alguse juba 26-28. mail Oscherslebeni ringrajal Saksamaal ning viimane etapp toimub septembri lõpus Red Bull Ringil Austrias.

BMW M2 CUP Saksamaa on DTM sarja (Saksamaa ringrajaautode meistrivõistlused) partnersari ning toimub DTMiga samadel nädalavahetustel. Prestiižikas DTM on populaarsuselt ja tuntuselt suurim ja enim jälgitud autospordisari Euroopas F1 järel, kus igapäevaselt külastab võistlusi kümneid tuhandeid pealtvaatajaid.

Kraavi sõnul on ta tänulik, et sai kutse osaleda selles sarjas. «Võimalus areneda Euroopas on kindlasti suur edasiminek. Kahel hooajaeelsel testil sain kätte esialgse tunnetuse autost ning tutvusin meeskonnaga. Sarjas panustatakse kogu tervikule ehk lisaks võidusõidule näiteks ka sportlase enesearengule, tehnilistele teadmistele ja suhtlusele meediaga. Esimesel hooajal loodan lihvida oma oskuseid ja õppida uusi Euroopa radu, sest konkurents on tugev. Sarjas osalevad ka võistlejad, kellel juba varasememad võistluskogemused GT3 ja GT4 klassides ning samuti erinevate vormelitega. Minu mentoriks on ringrajasõitja Tristan Viidas ja kuna tal on pikaajaline võistluskogemus Euroopa radadel, siis saan toetuda tema kogemustele ja nõuannetele,» lisab Kraav.

Tagasi üles