Hyundai rallitiim peab selleks hooajaks leidma neljanda sõitja, kes jagaks MM-sarjas Dani Sordoga nende meeskonna kolmandat autot. Ralliportaal DirtFish on välja selgitanud seitse kandidaati, kellega Lõuna-Korea meeskond või lepingu sõlmida.
ÜLEVAADE ⟩ Seitse sõitjat, kes on Hyundai tiimi radaril
Eelmisel nädalal toimunud Portugali MM-rallil selgitas Hyundai tiimijuht Cyril Abiteboul uue sõitja otsimise kriteeriume. Aasta alguses taasliitunud Hyundaiga Craig Breen, kuid iirlane hukkus rohkem kui kuu aega tagasi Horvaatia MM-ralli eel toimunud testil.
Meeskonda kuuluvad praegu kolm sõitjat, kel on Abitebouli sõnul piisavalt kogemusi, mis annab võimaluse tulevasel neljandal sõitjal aega tiimi ja autoga kohaneda. DirtFish pani kokku seitsmest sõitjast koosneva nimekirja, kellest ühega võiks Hyundaig lepingu allkirjastada.
Oliver Solberg
Kas Hyundaist eelmisel aastal kinga saanud sõitja võiks tagasi tulla? See on täiesti võimalik. Tema praeguse WRC2 vormi põhjal võiks öelda, et Hyundai oli eelmise aasta lõpus Solbergi osas ennatlik.
Tal on selgelt palju potentsiaali ja ta on praegu üks tugevamaid WRC2-sarja sõitjaid. Asi on selles, et talle ei antud piisavalt aega ja meeskond pani ta suure surve alla. Kuni Hyundai suudab Solbergile kinnitada, et meeskond teeb kõvasti tööd, et aidata tal sõitjana areneda, võib sellest saada teine taevas sõlmitud abielu.
Gus Greensmith
Kindlasti on 26-aastane britt Hyundai radaril, sest tal on pikaaegne kogemuse WRC- ja Rally1-autoga sõitmisel. Seda M-Spordi meeskonnas, mille hingekirja ta eelmise hooaja lõpuni kuulus.
Greensmith on alates Mehhiko rallist osalenud tänavu WRC2-sarjas ja näidanud end heast küljest. Ta on seni võitnud mõlemad kavas olnud kruusarallid Mehhikos ja Portugalis. DirtFish peab Greensmithi tugevaks kandidaadiks vabale sõitjakohale Hyundais.
Pierre-Louis Loubet
Kuigi Loubet on viimasel MM-etappidel vigu teinud, on ta ka näidanud, et tal on Rally1-autoga sõitmiseks vajalik kiirus ning seda tõestas ka kiiruskatse võit Portugali MM-rallil.
Tegemist pole kaugeltki valmis rallisõitjaga, kuid paljuski sobikski just see Hyundaile, sest meeskond väidab, et kavatseb ehitada vundamenti tuleviku jaoks. Loubet kasuks räägib, et ta on WRC-autoga teinud mõned stardid Hyundai B-meeskonna ridades.
Teemu Suninen
Suninenil pole erinevalt eelmainitutest võistluskogemust Rally1-autoga, kuid ta on mitu aastat sõitnud WRC-autoga ning teeninud MM-rallidel kolm poodiumikohta.
Hetkel kuulub ta Hyundai hingekirja ja sõidab nende eest WRC2-sarjas. Suninen oleks Hyundai jaoks plug-in-and-play variant, kirjutab DirtFish. Kiiretel rallidel nagu Eesti või Soome saaks ta ilmselt suhteliselt hästi hakkama.
Adrien Fourmaux
Prantslane on pikaajaliselt seotud M-Spordiga, kuid kui Hyundai pakuks talle võimalust sõita Rally1-autoga, võib Fourmaux meelt muuta. Eelmisel aastal Fordi Rally1-autoga ebaõnnestunud on tänavu enda jaoks õnne ümber mänginud ning tõestanud on WRC2-sarjas.
Ta on endiselt sõitja, kes ei ole veel selgelt oma tippu saavutanud, ja Hyundai võib sellest pikas perspektiivis kasu saada.
Sami Pajari
Noor soomlane näib eelkõige olevat Toyota radaril. Kui Hyundai suudaks noormehe konkurendi eest eemale napsata, võib see olla valus löök Toyota tiimipealikule Jari-Matti Latvalale.
2021. aastal juunioride maailmameistriks tulnud 21-aastases Pajaris on veel palju arenguruumi. Rally1-auto jaoks võib ta veel ehk toores olla, kuid ta on tänavu näidanud, et suudab võrdse tehnikaga Solbergi ja Greensmithi vastu saada. Selle tõestuseks WRC2-arvestuse kolmas koht Rootsist ja viies Horvaatiast.
Emil Lindholm
Kes oleks parem valik, kuid valitsev WRC2-sarja maailmameister? Lindholm avaldas eelmisel aastal oma meistritiitli suunas sõites paljudele inimestele muljet ja see on jätkunud ka 2023. aastal.
Hyundaiga liitumine sobiks Lindholmile kindlasti suurepäraselt, kuid ka Hyundail oleks palju kasu. Vastutasuks saadaks kiire sõitja, kel on head turundus- ja testimisoskused. Mängis ta olulist rolli Škoda Fabia RS Rally2-auto arendamise juures.