Mammutkatsel kamaluga probleemidega võidelnud Tänak: mis seal ikka, proovime homme uuesti

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: M-Sport

Sardiinia ralli esimene täispikk võistluspäev Ott Tänakule rõõmu ei toonud. Kui vahepeal õnnestus saarlasel ka kuuendaks kerkida, siis viimasel katsel tabanud tehnilise rikke kukutas ta päeva lõpuks ikkagi seitsmendaks (+1.09,8).   

Hommikul tegi saarlasele tuska tema Ford Puma seadistus: auto ei käitunud katsetel nagu 2019. aasta maailmameister soovinuks, mistõttu kommenteeris, et ta sõidab justkui puksiiriga.

Hooldusalas õnnestus asju siiski paremaks sättida ning viiendal katsel näitas Tänak kuuendat aega: +10,2 võidutsenud Esapekka Lappile. «Teine läbimine oli [auto osas] vähe parem. Me ei sõitnud päris piiri peal, kuid veidi etemini ikka,» poetas saarlane katse lõpus.

Kuuendal katsel õnnestus Tänakul näidata neljandat aega: +4,4 võidutsenud Thierry Neuville'ile. «Natukene parem katse kui eelmine. Aga ma lihtsalt ei saa seda autot nõnda tööle nagu sooviks, et päriselt suruda,» andis Tänak jätkuvalt rahulolematusest mõista.

Seejärel ootas ees mammutkatse, 49,9 km pikkuse Monte Lerno teine läbimine, kus Tänakut tabas katastroof. Nimelt purunes ta masinal võrdlemisis katse alguses veepump, mistõttu kadus mootorist jõud.

«Küpsetasime mootori korralikult üle. Mõnes kohas tuli pump küll tagasi, aga siis polnud jällegi veesurvet. Ühesõnaga, mootoris polnud üldse võimu. Peame olema õnnelikud, et üldse kohal oleme,» sõnas Tänak. 

Meediaalas lahkas Fordi esisõitja probleemi veidi pikemalt. «Tegelikult oli juba õhtusel esimesel katsel kerge probleem, aga siis saime hakkama,» alustas Tänak.

«Mingil põhjusel hakkasid pika katse algusosas kõikvõimalikud alarmid tööle ja ühel hetkel hakkas see [tõrkuv veepump] juba tugevasti mootorit mõjutama. Ilmselt on tegemist elektriprobleemiga, sest kaotasime ka hübriidi ja veel mõned asjad. Ühesõnaga, palju juhtus.

Kui pump läks, siis olin kindel, et nüüd on ralli lõppenud, sest kui veesurve kaob, on asi üldjuhul läbi. Aga ühel hetkel nägin, et pump tuli paiguti tagasi. Nõnda siis jätkasime. Ega meil lõpuni veesurvet polnud, seega sõitsime n-ö safemode’is lõpuni. Aga näed, jõudsime kohale,» jätkas saarlane, kes oli eriti nördinud tõsiasjast, et neil ei õnnestunud ilmataadi vihmavimkadest kasu lõigata.

«Meil oli vihmaga võimalus veidi kohti tagasi võita, aga see ei õnnestunud. Sellest on kahju, aga mis seal ikka: proovime siis homme (laupäeval – toim.) uuesti,» lõpetas ta.

Homne rallipäeva algab Sardiinias kell 9.05 ning kokku ootab sõitjaid ees kaheksa kiiruskatset kogupikkusega 135,46 km.

SS7OA
SS7OA Foto: EWRC
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles