Soome rallimänedžer Timo Jouhki võttis taas sõna WRC-sarjas makstavate palkade teemal.
Rovanperä mänedžer rääkis WRC-sõitjate palkadest
Kalle Rovanperä mänedžerina töötav Jouhki meenutas, et 2000ndate alguses teenis WRC-sarja tehasetiimi sõitja põhipalka, millele võis lisanduda boonus individuaalse või võistkondliku MM-tiitli eest.
Tänapäeval makstakse lisaks põhipalgale ja MM-tiitli boonusele veel ka preemiat rallidel poodiumile jõudmise eest.
«Võistkonnad premeerivad head sooritust. Tahame vähendada meeskonna ja autotootja riski. Kui sõitja on hea ja saab tiimiga läbi, teenib ta raha ning meeskond ei pea maksma nii suurt põhipalka,» rääkis 72-aastane Jouhki Ilta-Sanomatile.
«Äsja tehasetiimi palgale saanud sõitja põhipalk võib olla üsna keskpärane, mistõttu pannakse rõhk boonustele. Kuid see eeldab muidugi auhinnalisi kohti ning ka muud sorti edu, mille eest boonust makstakse,» jätkas Jouhki.
Soomlase sõnul on tänapäeval boonused isegi tähtsamad kui põhipalk. «Isegi maailmameistril võivad poole sissetulekust moodustada preemiad, kuid ta on sel hooajal palju võitnud,» märkis rallimänedžer.
Jouhkiga koostööd teinud sõitjatest on parim leping olnud neljakordsel maailmameistril Tommi Mäkinenil, kui ta liitus 2002. aastal kaheks hoojaks Subaruga. MM-sarja ajaloo tulusaimad lepingud on soomlase hinnangul olnud aga Sebastien Ogier’l Volkswageniga ning Sebastien Loebil Citroëniga.
«Usun, et Loebi sissetulek parimatel aastatel oli koos boonustega 10 miljonit eurot aastas,» spekuleeris ta.
Tänastest sõitjatest teenivad kõige paremat palka Thierry Neuville (Hyundai), Ott Tänak (M-Sport) ja Rovanperä (Toyota), kuid mitte ilmtingimata sellises järjestuses.
«Raske on öelda, kui palju täpselt Neuville teenib, kuid see võib olla pool sellest, mida Loeb teenis,» lausus Jouhki.
Lisaks rääkis soomlane, et kui vanasti maksis kaardilugejale palka sõitja, siis tänapäeval teeb kaardilugeja üldiselt lepingu meeskonnaga.
Lisaks palgale teenivad rallisõitjad raha veel läbi reklaami. «Kalle sissetulek sponsoritelt on praegu suurim, mis minu sõitjatel kunagi olnud on. Ja olen siinkohal arvestanud sisse inflatsiooni,» avaldas Jouhki.
Ilta-Sanomat märgib, et taoline avaldus on üllatav, sest ajal, mil sõitsid Tommi Mäkinen ja Juha Kankkunen, olid lubatud tulusad sigarettide reklaamid.