Rahvusvaheline autoliit (FIA) ei saa nõustuda eile Hyundai meeskonna poolt tehtud avaldusega, milles rallitiim väidab, et on sõitjate liikumine ralli kiiruskatsel enne starti on tavaline praktika.
Neuville’i karistuse taustal: WRC meeskonnad utsitavad FIA-t reegleid muutma
Kogu teema paiskus meediasse ööl vastu esmaspäeva, kui Keenia MM-ralli kaheksandana lõpetanud Thierry Neuville (Hyundai) diskvalifitseeriti, sest tema palvel oli inimene käinud kahel päeval mitmel erineval katsel, väidetavalt kontrollimaks, kas kiiruslegendi kirjutamise ja katse stardi vahel on toimunud muutusi. Belglase sõnul oli tegemist ohutust tagava aktsiooniga.
Pärast Neuville’i diskvalifitseerimist tegi Hyundai oma sõitjat kaitsva avalduse, milles öeldi, et sarnane teguviis on MM-rallidel tavapärane. FIA rallidirektor Andrew Wheatley nõustus, et mõnest hoolduspargi nurgast on tulnud üleskutseid WRC spordireeglite täpsustamiseks, et meeskonnaliikmed või esindajad saaksid ohutuskaalutlustel katsetele pääseda.
«Oleme teadlikud, et on avaldatud ssoovi selle reegli muutmiseks. Ometi pole enamikul WRC võistlejatel ressursse ega tahet saata isiklikke esindajaid katseid kontrollima enne või pärast ametlikku starti. Seda konkreetset küsimust on WRC komisjonis regulaarselt arutatud ja järjekindlalt on tootjate, sõitjate ja korraldaja esindajad hääletanud selle poolt, et määrus kehtiks,» ütles Wheatley DirtFishile.
Enne 2004. aastat oli WRC meeskondadel lubatud kasutada nn gravel crew meeskondi kõigil etappidel. 19 aastat tagasi keelati selline abi kõigil etappidel, välja arvatud Monte Carlos. Alates 2005. aastast on gravel crew’d lubatud asfaldirallidel.