Toyota rallimeeskond on juba pikalt tegelenud Yaris Rally2-auto arendustööga. Nüüd on avalikkuse ette lekkinud pildid testipäevalt ning on näha, et väliselt on auto muutunud päris palju.
FOTOD ⟩ Pildid paljastavad, mida on Toyota uue ralliauto puhul muudetud
WRC Wings Twitteri kasutaja on pikaajaliselt jälginud ralliautode testimisi ja teinud tähelepanekuid. Hiljutisel Toyota Yaris Rally2-auto testil märkas ta, et Juho Hännineni juhitud masinal on muudetud tagatiiva disaini, väljalasketoru on auto tagaosas liigutatud keskele ning küljepeeglid on disainitud väga peenikestena.
More images from @JuhoWRC test with the Toyota GR Yaris #Rally2 showing the new design of the rear wing, the (centered) location of the exhaust gas pipe (exhaust blown diffuser?) & the flat wing mirrors #WRCLive #WRCliveES #WRCjp Great 📹by ADRacing Media https://t.co/qBiCsqHrom pic.twitter.com/FNCEvxbBgb
— WRCWings (@llluis555) June 29, 2023
Toyota näitas oma uut Rally2-autot esimest korda avalikkusele 2022. aasta Jaapani rallil, kuid arendus- ja testimistöö käivitus täie hooga alles sel aastal. Esimestele rallidele peaks FIA poolt homologeeritav auto jõudma selle aasta lõpus või järgmise alguses.
Huvitav tähelepanek on, et Yaris Rally2-auto on registreeritud Eestis. Selle pagasiluugil ilutseb Eesti numbrimärk SP 0674. Maanteeameti andmetel on auto registrisse võetud võistlusautona. Sel on 1,6-liitrine bensiinimootor ja 210 kw võimsust. Neljarattaveolise auto tühimass on 1230 kg ja kandevõime 270 kg.
Manuaalkäigukastiga auto pikkus on neli meetrit, laius 1,8 ja kõrgus 1,5 meetrit. Esmane registreerimine on autole tehtud 24. märtsil.
Kõik Toyota ralliautod kandsid alates 2019. aastast kuni 2020. aastani Eesti numbrimärke, sest nende logistikakeskus asus Tallinna külje all Peetris. Nüüd on kõik Toyota rallitiimi tegemised kolinud tagasi Soome Jyväskylässe ja ka enamus autosid on Soome numbrimärgiga.