Meedia: tiimipealik stardib WRC-etapil Rally1-autoga

Karl Mihkel Eller
Copy
Kõik Rally1-autod hooaja avaetapil Monte Carlos.
Kõik Rally1-autod hooaja avaetapil Monte Carlos. Foto: Valery Hache/AFP/Scanpix

Aegade jooksul on WRC meeskondi juhatanud mitmed endised rallisõitjad. Praegusest kolmest tehasetiimist on kõige teenekam teenistusleht ette näidata Toyota tiimipealikul Jari-Matti Latvalal. Meedia andmetel võib ta juba augustis toimuval Soome MM-rallil tulla starti Rally1-autoga.

Nimelt on 38-aastane soomlane unistanud, et saaks teha vähemalt ühe stardi uue generatsiooni ralliautoga. Nüüd lendab mees Jaapanisse, et pidada Toyota suurte bossidega läbirääkimisi.

Latvala pole oma ühekordsest tagasitulekust MM-sarja teinud saladust. 2020. aastal viimase MM-stardi teinud Latvala ihkab oma käega proovida Rally1-autot. Ja mitte lihtsalt niisama, vaid ikka tippkonkurentsis.

Kuna Soome MM-ralli võistlejate registreerimise lõpuni on jäänud nädal, siis on vaja otsus kiiresti langetada, kas Latvala saab rajale tulla tänavu või tuleb tal oma unistuse täitmine lükata tulevikku.

Jari-Matti Latvala 2019. aastal.
Jari-Matti Latvala 2019. aastal. Foto: McKlein/Toyota Gazoo Racing WRC

«Olen öelnud Toyota tegevjuhile Akio Toyodale, et oleks tore sõita korra Rally1 hübriidautoga. Et korra kogeda, mis tunne on sõita sellise maailmatasemel autoga. Olen viimase paarikümne aasta jooksul sõitnud peaaegu kõigi WRC-klassi autodega,» ütles Latvala Soome rahvusringhäälingule (YLE).

Ta tõdes, et kui plaan sel suvel ei õnnestu, siis jääb võimalus veel järgmiseks või 2025. aastaks. Latvala sõidab laupäeval Jaapanisse ning ütles, et puudutab teiste oluliste teemade kõrval ka oma starti Jyväskyläs.

«Küsimus on selles, kuidas Toyota juhtkond olukorda näeb. Kas teema on aktuaalne tänavu või alles lähiaastatel. Registreerimine sulgub juba järgmisel nädalal, seega tuleb teha otsus, kui plaanin sel suvel Jyväskyläs sõita,» rõhutas Latvala.

Latvala saavutas MM-karjääri jooksul 18 esikohta ning sõitis sarjas aastatel 2002-2020. Pärast aktiivse karjääri lõpetamist on Latvala alates 2021. aastast tegutsenud Toyota tiimipealikuna, mille ridadesse kuulus ta sõitajana alates 2017. aastast.

Kuigi tippkonkurentsis sõitmisest on natuke aega möödas, siis hoiab Latvala kätt teravana Historic-rallidel kihutades. «Olen sõitnud ajalooliste autodega keskmiselt viiel võistlusel aastas. Peamiselt Soomes, kuid eelmisel aastal sõitsin Itaalias Rally Legendsi võistlusel,» rääkis Latvala.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles