Pühapäeval toimunud IRRC Superbike'i sarja võistlusel hukkus Hollandi sõitja Joey Den Besten. Võistluse korraldaja sõnul võtavad sõitjad iga kord, kui nad kiivri pähe panevad riski ja vaatama tragöödiale ei muutu midagi.
Elu nõudnud võidusõit jätkub ka tulevikus
Võistluste tulevik ei ole kaalul, hoolimata nädalavahetusel nähtud tragöödiast.
«Karm tõde on see, et avalikkus tunneb huvi tänavasõidu vastu vaid siis, kui sõitja sureb. Selle tõestuseks on näiteks spordiala suurima võidusõidu, Mani saare uudiste kajastamine,» sõnas võistluse üks korraldajaid Juho Kallio.
Pärast Hollandi sõitja surma algas arutelu võidusõidu ohtlikkuse üle, mis tegi võistluse korraldaja Kallio kurvaks.
«Kõik IRRC-sarja võistlused on Imatranajoga sarnased tänavasõidud. Julgen väita, et Imatranajo on kõige ohutum nendest. Paljudel radadel ei ole näiteks korralikke turvaalasid,» ütles Kalliot ja lisas, et iga sõitja on riskidest teadlik ja aktsepteerib neid.
Imatranajo on IRRC-sarjaga sõlminud lepingu ka tulevaste hooaegade võistlusteks ja vaatamata tragöödiale ei muutu midagi.
«Samuti tasub meeles pidada, et Imatranajos toimuvad ka muud üritused kui IRRC.
Me peame sellest õnnetust sündmusest õppima. Peame tegema kõik endast oleneva, et midagi sellist ei korduks,» lõpetas ta.
Kokku on võistluse ajaloos hukkunud neli sõitjat ja üks pealtvaataja. Imatra motovõistlus kuulus aastaid MM-sarja, kuid avalikel teedel sõitmist peeti liiga ohtlikuks ja see eemaldati 1980. aastate alguses võistlusprogrammist.