Tänavu neljandat korda järjest MM-sarja kuuluv Rally Estonia on ühest küljest klassikaline kiire kruusaetapp, teisalt leidub meie teedel põnevaid nüansse.
Detailid võivad teha Rally Estoniast MM-sarja kõige keerulisema etapi
Võistluse iseloomu kirjeldas hästi Hyundai sõitja Esapekka Lappi. Nagu igal etapil, on rajaluure (recce) oluline. Ent Eestis omab legendi täpsus vaat et kõige olulisemat rolli.
«Tee kasutamine pole siin nõnda selge,» rääkis Lappi intervjuus DirtFishile. «Mõnes kohas saab läbi põõsaste lõigata või kurve põllule pikendada. Kurvist mugavalt ja õige tempoga väljumiseks peab aga legend olema täiuslik. Sellega on siin väga keeruline pihta saada.»
Lappi ja tema kaardilugeja Janne Ferm nuputasid rajaluurel kaks päeva. Paarimees tõdes, et tegelikult on Eestist raskemaidki rallisid, aga detailid võivad saada otsustavaks.
«Eriti Soomest tulles pole Rally Estonia väga keeruline. Kaardilugeja seisukohast on palju sirgeid, millele järgnevad mõned kurvid, mis teevad tööd pingelisemaks. Aga võrreldes Sardiinia või Portugaliga on teed üsna lihtsad,» selgitas Ferm.
«Eestis läheb raskeks siis, kui pead hindama, kus lõigata, millal saab kurvi pikaks lasta. Sellega põhimõtteliselt kogu recce tegelemegi. Peamine erinevus Eesti ja teiste rallide vahel on väga suured kiirused ja inimeste loodud hüpped.»
Rally Estoniale tõmmatakse hoog sisse homme, võitja selgub pühapäeval.