Soome ajalehe Keskisuomalaineni andmetel on WRC-meeskondade aastaeelarved 20 kuni 60 miljonit eurot. Kui WRCs kehtestataks eelarvelimiit, siis võiks see ahvatleda liituma uusi autotootjaid.
Soome ajaleht avaldas WRC-tiimide eelarvete vahemiku
Rally1-autod on kallid ning nende müümine erasõitjatele sisuliselt kokku kuivanud. Näiteks Hyundai tiimipealik Cyril Abiteboul on visanud õhku, et WRC-s võiks kehtida eelarvelagi, mis annaks võimaluse kulusid piirata.
Ajakirjanik Ari Mäntylä kirjutab, et autoralli MM-sarjas osalevad tehasemeeskonnad kulutavad aastas 20–60 miljonit eurot. Hinnaklassi alumises otsas on M-Sport ning ülemises otsas Toyota ja Hyundai.
Autoralli MM-sarja rehvitootja Pirelli rallijuht Terenzio Testoni nõustub, et piirangud oleksid sarja arengule kasuks. «Kui kasutusel oleks eelarvelagi, siis sarja sisenemist kaaluv autotootja teaks, kui palju raha aastas kõrvale tuleb panna,» ütleb Testoni.
Eelarve piiramise puhul võib probleem olla, kuhu piir seada. Kas Toyotale piisaks 40 miljonist eurost või oleks M-Spordi jaoks liiga palju. Tehasemeeskondade kulud väheneksid, kui Rally2 autod saaksid MM-sarja põhiklassiks, kirjutas Mäntylä.
Tehases valmistatud Rally2-auto maksab umbes 350 000 eurot. Autotootjatest on Rally2-autoga võistlustulesFord, Hyundai, Škoda ja Citröen, järgmisel aastal lisandub Toyota.
«See poleks halb valik. Tehasemeeskondade Rally2-autodele võiks lubada suurema turboõhuklapi ja parema tagatiiva,» ütleb Latvala, kelle sõnul võiks nn Rally2+ autol olla 50 hobujõudu rohkem ja parem vedrustus, mis aitaks meelitada tehasetiime.