Meedia: Ogier võib Toyotast lahkuda ja lüüa käed Hyundaiga

Karl Mihkel Eller
Copy
Sébastien Ogier.
Sébastien Ogier. Foto: Nikos Katikis/LPS via ZUMA Press/Scanpix

Kaheksakordne maailmameister Sébastien Ogier on alates 2020. aastast kuulunud Toyota meeskonna ridadesse, kuid Saksamaa meedia info järgi võib prantslane liituda hoopis Hyundaiga.

Aastatel 2013–2018 ja 2020-2021 MM-tiitlid võitnud Ogier’il pole lepingut järgmiseks hooajaks sõlminud ühegi tiimiga. Saksa ajakirja Motorsport Aktuell andmetel võib prantslane varrukast tõmmata ässa ja saada Hyundai sõitjaks, vahendab rallit.fi.

Eelmisel aastal uue Rally1-auto arendusega hädas olnud Hyundai on sel aastal läbinud muutuse. Pärast kolme aastat meeskonnas otsustas 2019. aasta maailmameister Ott Tänak liituda M-Spordiga. Lõuna-Korea meeskonna tiimipealikuks sai F1st tuntud prantslane Cyril Abiteboul ning tehnikadirektoriks selle ala ehk suurim spetsialist Francois-Xavier Demaison.

Demaison oli peaarhitekt ka 2013. aasta MM-sarjaga liitunud Volkswageni edu taga, mille ridades tuli Ogier viiekordseks maailmameistriks. Saksamaalt pärit spekulatsioonide järgi võib tehnikageeniuse liitumine Hyundaiga meelitada Ogier’d meeskonda vahetama.

Hyundail on järgmiseks hooajaks leping ainult nende esinumbri Thierry Neuville'iga. Soome sõitja Esapekka Lappi peab praegu läbirääkimisi lepingu pikendamise üle ja tundub väga tõenäoline, et ta meeskonnas jätkab, kirjutab rallit.fi.

Soome mänedžer Timo Jouhki, et sel hooajal Rally1-autoga loetud etappidel startival Teemu Suninenil on samuti Hyundaiga leping olemas, kuid on lahtine, mitmel ralli näeme teda stardis WRC-klassis. Hispaania vanameister Dani Sordo on vihjanud, et tänavune hooaeg võib jääda tema viimaseks, kuid Abiteboul tahab kolme MM-etappi võitnud hispaanlast siiski tiimis hoida, kuid ehk mõnes teises rollis.

Lisaks püsib õhus variant, et Hyundai võib järgmisel aastal WRC-etappidel startida nelja Rally1-autoga ning teoreetiliselt on neil sõitjateturul põhjust ringi vaadata. Abiteboul on öelnud, et ühe auto lisamist kaalutakse, kuid selle arvelt suureneva eelarve jaoks on vaja peakontorist rohelist tuld.

Seevastu Toyota pole ametlikult veel ühtegi lepingut lukku löönud. Maailmameistri Kalle Rovanperä taustajõud on Hyundaiga läbirääkimisi pidanud, kuid Motorsport Aktuelli andmetel jääb Soome äss tõenäoliselt ka edaspidi Toyota meheks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles