JÄRELVAADATAV: Eesti superauto Kalana püstitas Pärnus uue rekordi, superbike'ide sõidu võitis Hannes Soomer

Postimees Sport
Copy

HRX Estonian Grand Prix'l püstitas Tõnis Vanaselja Eesti inseneride loodud superautoga Kalana Porsche Ringi uue rajarekordi. Superbike'ide võidusõidu võitis Hannes Soomer.

Vanaselja sõitis uue Porsche Ringi rekordi juba reedesel kvalifikatsioonil, saavutades ringiajaks 1.09,600. Laupäevases teises võistlussõidus läbis Vanaselja kiireima ringi ajaga 1.09,111. Varasem kiireim ringiaeg 1.11,579 oli 2013. aastast Martin Rumpi (Formula Renault FR2000) nimel.

«Tulime võistlusele peamiselt eesmärgiga autot katsetada,” rääkis Vanaselja EALi kodulehel. «Autoarendus on sellises faasis, et tahame koguda kilomeetreid ja vaadata, kuidas auto käitub. Kogume andmeid, analüüsime ja seejärel teeme vajalikud muudatused.»

Estonian GP raames toimunud motoringraja Eesti meistrivõistluste kolmanda etapi Superbike’ide sõidu võitis kindlalt Hannes Soomer, fännide marulise kaasaelamise saatel võttis teise koha comebacki teinud Martin Pärtelpoeg. Kolmas oli Hanno Velt.

«Läksime täna kindla peale välja,» lausus Soomer. «Reedel tegelesime rohkem diagnostikaga, et saada jälile mootorratast Austrias kummitanud jõupuudusele ja õnneks saime sellest murekohast lahti. Ratas töötab taas hästi ja muus osas me suuri muudatusi ette ei võtnud, sest põhjalikumaks seadistuste muutmiseks jäi eile sõiduaega napiks.»

Teised motoklasside võitjad: Superstock 600 – Jaanus Saarmaa, Supersport 300 – Selyn Kazakova, C600 – Silvester Sarapik, C1200 – Roman Rumjantsev ja B1200 – Raido Leenpalu.

Estonian Grand Prix'l tähistati ka vormel Estonia 65 aasta juubelit. Kohal olid endisaegsed sõitjad ja konstruktorid, peeti ka kaks Eesti karikavõistluste arvestusse läinud võidusõitu.

Ajalooliste vormelite klassis Eastern võitis esimese sõidu Sten Suban Kalev Nurmiku ees, teises olid kahe parema järjestus vastupidine. «Esimeses sõidus oli Kaleviga väga põnev võitlus. Kord oli üks ees, siis teine, lõpuks sain kavalusega eest ära,» rääkis Suban. «Teises sõidus tundus, et mootorisse tuli mingi kahtlane hääl sisse. Tehnika säästmiseks andsin tempos järele.»

Formula Mondialis võitis mõlemad sõidud lätlane Raitis Murnieks, esimeses oli parim eestlane Jaak Kuul kolmas, teises sai parima eestlasena tema poeg Taavi Kuul samuti kolmanda koha. Teises sõidus startis Taavi isa Jaagu autoga. «Esimeses sõidus töötas auto alguses hästi, kuid seitsmendal ringil tuli mootorisse kolin sisse ja tuli sõit pooleli jätta,» lausus Taavi Kuul. «Teises sõidus startisin päris tagant, kuid õnnestus kolmandaks tõusta.»

BMW 325 Cupi mõlemad sõidud võitis Kristo Krinpus. Osavõturohkeimas Legends klassis oli 33 võistleja seas esimese sõidu parim Marko Kilpiä ja teise võitis Leevi Lintukanto.

Teised autoklasside võitjad: Formula Open – mõlemad sõidud Jussi Kuivakangas, BMW Xtreme – kaks sõitu Juho Siekkinen, kolmas sõit Kari Haavisto, GT Open – esimene sõit Tõnis Vanaselja, teine Jarkko Tähtinen, V1600 – esimene sõit Miio Nurminen, teine Aapo Skaffari, V8 Thunder – mõlemad sõidud Emil Westman.

Enne võistlust:

Motoringrajasõidu Eesti esinumber Soomer on Pärnus toimuval võistlusel stardis ja loodab vihmasele ilmale, sest möödunud nädalavahetuse kogemus IDMi etapilt Red Bull Ringil tõi ilmsiks tema Honda vajakajäämised seadistuses märjal rajal. «Oleks hea, kui Suurel Võidusõidul sajaks, sest siis leiaksime tuttavates oludes töötava vihmaseade. IDMi kuues etapp toimub juba kahe nädala pärast ja Asseniks peavad kõik vastused käes olema,» kommenteeris Saksamaa meistrivõistlustel kokkuvõttes hetkel teist kohta hoidev Soomer oma ootusi nädalavahetusel Porsche Ringil toimuvaks võistluseks.

Pärast mitmeaastast vaheaega tuleb rajale Martin Pärtelpoeg. «Lähen «funnima» ja vanu aegu meelde tuletama,» ütles üks Eesti nimekamaid ringrajasõitjaid Martin Pärtelpoeg, kes pärast mitmeaastast vaheaega on otsustanud teha üheks võistluseks comeback'i. Superbike klassis on lisaks Soomerile ja Pärtelpojale rajal veel valitsev Eesti meister Hanno Velt, Mihkel Osula ning paljud teised kiired sõitjad Eestist ja Lätist.

Estonian Grand Prix´l tähistatakse Estonia vormelite 65 aasta juubelit. Pealtvaatajatel on võimalik tutvuda ajalooliste vormelautodega nii boksialal kui näha neid ka võidu sõitmas. Koos Soome vabavormelite klassiga on rajale minemas ligikaudu 20 vormelit.

Estonian Grand Prix´l on võimalik kohtuda Estonia vormelite ehitajate ja sõitjatega. «Kohal on mitmed omaaegsed tippsõitjad ning konstruktorid, julgustan pealtvaatajaid nendega juttu tegema ja küsimused saavad kindlasti vastused,» rääkis Estonian GP algataja, Eesti Autospordi Liidu president Toivo Asmer, kes on ka viiekordne Nõukogude Liidu ja kümnekordne Eesti meister vormelisõidus.

HRX Estonian Grand Prix´l näidatakse avalikkusele esmakordselt Eesti inseneride loodud superautot Kalana. Tegemist on V8 mootoriga autoga, mis kaalub 920 kilogrammi ning arendab võimsust 610 hobujõudu. Tippkiirus on sõltuvalt seadistusest 280–340 km/h.

Kõige osavõturohkem autoklass on Legends, kuhu on registreerunud 33 võistlejat. «Autod on võrdsed ja võiduvõimelisi sõitjaid palju, kindlasti tuleb põnev sõit,» rääkis Asmer. «Kuid põnevaid sõite on oodata teisteski klassides.»

Võistlusega kaasneb meelelahutusprogramm, mille raames toimub ka Reketi kontsert. «Tegevust jagub ka lastele, kes võib-olla terve päeva võidusõite jälgida ei taha,» lisas Asmer.

Reedel, 11. augustil kell 10.00 algavad Porsche Ringil treeningud, kell 14.10 kvalifikatsioonid ning kell 18.30 on kavas kolme autoklassi võistlussõidud.

Laupäev stardib kell 10.00 motoklasside võistlussõitudega, kell 12.30 algab Reketi kontsert, 13.15 toimub avamine ning kell 13.40 kuni 19.55 peetakse autode võistlussõidud. 

Regiooni suurimale autode-ja mootorrataste ringrajavõistlusele HRX Estonian Grand Prix on oodata osalema üle 130 auto ja mootorratta. Võistlus kuulub ka Soome ja Eesti meistrivõistluste kavva.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles