Craig Breeni unistus võib saada teoks: Iirimaa ralli on lähedal liitumaks WRC-sarjaga

Karl Mihkel Eller
Copy
Craig Breen Hyundai i20 Rally1-auto roolis. Kuigi kevadel Horvaatia rallieelsel testisõidul õnnetuses hukkunud Breen ei saanudki karjääri jooksul Iirimaa MM-rallil sõita, siis võib saareriigi ralli saada kahe aasta pärast koha MM-kalendris.
Craig Breen Hyundai i20 Rally1-auto roolis. Kuigi kevadel Horvaatia rallieelsel testisõidul õnnetuses hukkunud Breen ei saanudki karjääri jooksul Iirimaa MM-rallil sõita, siis võib saareriigi ralli saada kahe aasta pärast koha MM-kalendris. Foto: Bastien Baudin/Hyundai Motorsport GmbH/Austral

Kevadel hukkunud rallisõitja Craig Breeni unistus oli, et tema kodumaale Iirimaale jõuaks taas WRC-etapp. Nüüd võib tema soov postuumselt täituda, sest Iiri autospordiliidu andmetel võivad nad MM-sarjaga sõlmida kolmeaastase lepingu.

Iirimaal on ralli MM-etapp toimunud seni kahel korral, 2007. ja 2009. aastal. Siis võitis mõlemal korral Citröeni sõitja Sébastien Loeb. Iiri autospordiliidu esimehe Aiden Harperi sõnul võib aga MM-sari saareriiki naasta 2025. aastal.

Harperi sõnul on autoralli MM-sarj promootor näidanud Iiri ralli vastu suurt huvi, kuid läbirääkimised on nüüd muutunud konkreetseks. «Iirimaa nõudlikele kiiruskatsetele ei leidu mujal vastast. See on selge fakt ja meie suur eelis. Logistiliselt suudaksime ka ürituse väga hästi korraldada. See, kas MM-ralli toimub või mitte, on hoopis teine asi. Muidugi sõltub kõik alati eelarvest,» ütles Harper Irish Examinerile antud intervjuus.

Viimati toimus Iirimaa WRC-etapp 2009. aastal ning siis oli stardis ka Fordiga sõitnud Urmo Aava (pildil). Eestlane juhtis esimeste katsete järel võistlust, kuid pidi lõpuks leppima kümnenda kohaga.
Viimati toimus Iirimaa WRC-etapp 2009. aastal ning siis oli stardis ka Fordiga sõitnud Urmo Aava (pildil). Eestlane juhtis esimeste katsete järel võistlust, kuid pidi lõpuks leppima kümnenda kohaga. Foto: PETER MUHLY/AFP/Scanpix

Tema sõnul ollakse riigiga alles läbirääkimiste alguses ning palju tööd seisab veel ees, kuid eesmärgiks on seatud kolmeaastane leping MM-ralli korraldamiseks. Harper rõhutas, et minimaalselt kolmeaastane tsükkel on ainus võimalus, kuidas WRC promootorile huvi pakkuda. Hinnanguliselt oleks kolme ralli korraldamise kulu 12 miljonit eurot.

«Peame välja arendama vajaliku infrastruktuuri, nagu hoolduspark ja meediakeskus. Säärast asja pole majanduslikus mõttes teha vaid üheks ralliks,» selgitas Harper.

Viimati korraldati MM-sarja kuulunud Iirimaa asfaldiralli riigi loodeoses, keskuses oli Sligo linn. Promootoril on selge huvi WRC-sarjaga Briti saartele naasta, sest viimati toimus sealkandis MM-ralli 2019. aastal.

Siis võõrustas Walesi seni viimast korda MM-karusselli ning võidu noppis toona Toyotas kihutanud Ott Tänak. Kui Walesi valitsus rahastamisest loobus oli ralli tulevik küsimärgi all. Sellest ajast alates on räägitud Suurbritannia etapi toimumisest Põhja-Iirimaal, kuid ikka ja jälle on komistuskiviks saanud rahapuudus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles