Laupäeval suri 77-aastaselt Eesti autospordi üks tituleeritumaid kaardilugejaid Udo Mets, kes tegeles autospordiga aktiivselt aastatel 1975 kuni 1993. Vennad Hardi ja Udo Mets on eestlastest rallifännidele kindlasti tuntuim vendadest rallipaar 1980ndatel.
Suri üks Eesti tituleeritumaid rallimehi
Enne ralliga alustamist oli vendade lemmik spordiala hoopis lauatennis – Udo oli saavutanud selles meistersportlase tiitli. Kuid miski kiskus mehi siiski autode poole ning kui Hardi Mets sai võimaluse osaleda autorallil Volgaga, kutsus ta kõrvale vanema venna Udo, kirjutatakse autospordi liidu kodulehel.
Esimest korda hakkas rallivõistluste protokollist Hardi ja Udo Metsa nimi silma septembris 1975, kui starditi Kalevi meistrivõistluste II etapil Raplas. Esmastart Volgaga tõi meestele 13. koha. Kaks kuud hiljem oldi stardis Tehumardi rallil Saaremaal, kuid seal katkestati.
Aasta hiljem olid tulemused vastupidised: Kalevi ralli katkestati ja Tehumardi autorallil saavutati 7. koht. Esimene meistrivõistluste medal saavutati 1977. aastal, kui Vinnist stardi saanud Estonia autorallil saavutati 10. klassis ehk Volgadel III koht.
Tulemuste poolel oli läbimurde aasta 1979, kui mitmel rallil saavutati oma võistlusklassis poodiumikohti, kuid hooaja krooniks oli NSVLi kuldmedalid Volgade klassis. See oli saavutus, mida enne rallit ei osatud oodata ning debütantide Leedus saavutatu oli sedavõrd magusam, kuna hõbemedali mehed kaotasid 1 (!) ja pronksmedali mehed 2 sekundiga. Lisaks medalitele täideti ka Nõukogude Liidu meistersportlase nimetus.
1980 suudeti kodustel Lõuna-Eesti teedel NSVLi meistrivõistluste saavutust kuldmedalitega korrata, 1981 lisati kontosse oma klassi hõbemedalid. 1982. aasta tõi meestele Eesti autoralli meistrivõistlustelt kuldmedalid, aasta hiljem samas klassis lisas veel ühe kuldse komplekti.
1983 saavutati Volgadel NSVLi meistrivõistlustelt hõbemedalid. Aeg oli selgelt sealmaal, et kolida Volgalt kiiremate Žigulide klassi ning samal aastal Põlvas olid vennad Metsad juba stardis VAZ-2105ga. Debüüt NSVLi meistrivõistlustel A2 klassis lõppes 7. kohaga. Hooaja lõpus sõideti end Balti Meri – Rahu Meri autorallil A2 klassis III kohale, seega oli seljataga edukas aasta ning klassivahetus oli end igati õigustanud.
Eesti esimesel rahvusvahelisel autorallil Baltika 84 saavutati väga tugev 6. koht, seljataha jäeti mitmed tugevad sõitjad. Sellel rallil startisid Hardi ja Udo Mets Lada VFTSga. Hooaeg jätkus välisvõistlustega Ida-Saksamaal ja Tšehhoslovakkias, kus osaleti Sotsialismimaade karikasarja Sõprus etappidel.
Hooajal 1985 oli olulisim autoralli Eestimaa teedel rahvusvaheline Sotsialismimaade etapp Sojuz 85, kus eestlastest parima tulemuse ehk absoluutarvestuse II koha saavutasid Hardi Mets ja Udo Mets. 1985. aasta hooaeg tõi vendadele kaasa esimese autoralli absoluutvõidu, see saavutati Vana Toomase rallil. Oodatud tulemus jäi tulemata aasta lõpus NSVLi meistrivõistlustelt, kui sõiduviga rikkus tulemuse ning piirduti kuuenda kohaga.
1986. aasta Sotsialismimaade karikasarja Sõprus rahvusvahelisel autorallil Tallinnas saavutasid Hardi Mets ja Udo Mets II koha, ehk korrati aastatagust tulemust. Sama aasta kevadel Vana Toomase autorallil saavutati absoluutvõit, seda teist aastat järjest. Maikuus toimunud rahvusvahelisel autorallil Lada 86 oli Hardi ja Udo Metsal autol au kanda stardinumbrit 1, hea tulemuse rikkus rehvipurunemine Ojasoo kiiruskatsel.
Juulis toimunud Estonia autorallil, kus jagati välja Eesti meistrite medalikomplektid, saavutati 8. klassis hõbemedalid, see oli ühtlasi esimene Eesti meistrivõistluste medal, mis saavutati Ladaga sõites.
1987. hooaeg algas Vastlaralli II kohaga, samas jäi see sõit vendadel viimaseks ERF-Mobile meeskonnas, edaspidi jätkati juba Karksi ralliklubi esindamist.
Kevadisel Vana Toomase autorallil saavutati uue klubi all absoluutarvestuse II koht, rahvusvahelisel Lada 87 rallil III koht. Eesti meistrivõistlustelt Estonia 87 autorallilt tuli taaskord täistabamus absoluutvõiduna ning kuldmedalid, millele lisandusid hilissügisel NSVLi meistrivõistluste hõbemedalid. See oli Hardi ja Udo Metsa karjääri vaieldamatult edukaim hooaeg.
1988 käidi võistlemas esmakordselt Soomes, kui talviselt Hankirallilt saadi 47. koht. Sama aasta suve alguses Lõuna-Eestis toimunud Sotsialismimaade karikasarja Sõprus etapil Sojuz 88 autorallilt saadi absoluutarvestuse III koht.
Debüüt tehti samal aastal ka MM-tasemel, kui osaleti 1000 Järve rallil, mis paraku lõppes katkestamisega. Hooaeg jätkus välisstartidega Belgias, kus esmakordselt osaleti esiveolise Lada Samara roolis.
1990 ja 1991 hooaeg osaleti juba täies mahus Lada Samaraga, sealhulgas Kreeka MM-rallil, kuid head tulemused jäid saavutamata. Peale Old Toomase 1991. aasta rallit otsustas Hardi Mets rallisportlase karjääri lõpetada, kuid Udo Mets jätkas kahel aastal mentorina ja Väino Tupitsa kaardilugejana, kui 1993. aastal otsustas temagi kiivri kapi otsa panna.
Peale aktiivse rallikarjääri lõppu töötas Udo Mets pikalt Kullo huvikeskuse autoringi juhendajana ning on kindlasti andnud oma teadmisi edasi noorematele.
Udo Metsa ärasaatmine toimub neljapäeval, 14. septembril kell 13.30 Tallinna Krematooriumis (Pärnamäe tee 36).