FIA ja WRC jõudsid tuleviku suhtes üksmeelele

Copy
Ott Tänaku Ford Puma Rally1-auto Kreeka MM-rallil. Suure tõenäosusega jätkatakse sarnast hübriidlahendust kasutavate autodega WRC-sarjas ka pärast 2026. aastat.
Ott Tänaku Ford Puma Rally1-auto Kreeka MM-rallil. Suure tõenäosusega jätkatakse sarnast hübriidlahendust kasutavate autodega WRC-sarjas ka pärast 2026. aastat. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

WRC-sarjas sõidetakse vähemalt kuni 2026. aasta hooajani praegu kasutusel olevate Rally1-autodega. WRC promootor ja rahvusvaheline autoliit (FIA) on aga jõudnud põhimõttelise kokkuleppeni, et 2027. aastast kasutusele võetava auto baasiks jääks säästlikku kütust kasutavad hübriidmootoriga autod, nagu praegu.

Eelmisel hooajal kasutusele võetud Rally1-autode taustal on FIA kuulanud maad, milline peaks välja nägema ralli tippsarja tulevik. Võimalustena nähti nii täiselektrilist autot, vesinik- ja sünteetilist kütust kasutavaid jõuallikaid.

Kuigi 2027. aastast kehtima hakkavad tehnilised tingimused on veel ametlikult kinnitamata, on FIA ralli direktori Andrew Wheatley sõnul üleminek täiselektri- või vesinikkütusele väga ebatõenäoline.

Tagasi üles